Nu kan du få mig så lätt - Håkan Hellström

Första dagen på Anderson high school!

Min första dag på min skola har verkligen lett till att jag nu skulle kunna i princip däcka av trötthet. Jag började dagen med att ha marknadsföring. Det första vi fick göra var att stå upp och hålla handen för hjärtat och säga något "till flaggan" jag uppfattade dock inte riktigt var dom sa... sen skulle vi stå kvar för inspektion av vår klädsel och de dom gör då är att de går fram till var och en och då får man snurra så de kan kolla att man har skjortan instoppad i byxorna, skärp och i övrigt rätt klädsel (två tjejer blev faktiskt utskickade) men annars var det inga större problem mer än att det var svårt att få kontakt med människorna i den klassen mer än att alla sneglade på mig konstant. Efter det så hade jag US goverment (statens uppbyggnad) den klassen var jätte kul, läraren var super spontan och trevlig (dock gav han oss ett prov till i morgon) tjejerna i den klassen var väldig nyfikna på mig och frågade mig en miljon frågor samtidigt och ville att jag skulle prata svenska hela tiden, haha.

Sedan så var det dags för human development (gym, kondition, rörlighet) och som jag trodde är jag den enda tjejen i hela deras klass så alla gav mig ett väldigt suspekt men uppskattande ögonkast när jag valsade in i gymmet. Jag var inte med idag eftersom jag visste inte vad jag skulle ha för kläder osv. min coatch sa faktiskt till mig att jag har tillstånd att ha på mig vad jag vill så länge det inte är korta shorts, för då kan det störa alla stackars killar^^ men i övrigt såg lektionen riktigt rolig ut. Jag grämer mig bara för att få upp mitt skåp! (jag lyckades inte alls idag!!!)

Ja, sen kom det klassiska misstaget då jag trodde att vi hade lunch och strosade dit. För det första så har vi ca 3 poliser på min skola som är sjukt äckliga och sura. Man får inte äns gå in i matsalen om man inte har ett ID kort hängandes runt halsen, så jag gick dit och fick stå där med de sura poliserna i väntan på att få bli fotograferad, jag lyckades faktiskt le så mycket mot en av poliserna att han mjuknade.

När jag väl fått mitt ID så skulle jag kolla mitt schema när min nästa lektion skulle starta... jepp jag hade så klart fått fel information och min entreprenör klass hade redan börjat så då skulle jag alltså försöka ta mig ut ur matsalen vilket också är svårt eftersom den dumma polisen inte vill släppa ut någon förrän klockan ringer (precis som på film!) men jag lyckades tillslut. Det gick heller inte att undvika att höra då jätte många pratade bakom min rygg och då diskuterade om jag "var hon från Sverige" eller "Shit, där är ju hon från Sverige" osv.

Jag tog mig till min klass och min lärare var förstående. Till lunch (på riktigt) fick jag sällskap av en kille som just hade flyttat hit från delstaten Georgia. Han var riktigt trevlig, lite för trevlig faktiskt haha då syftar jag på då han hela tiden var tvungen att nämna "hur vacker jag var" "om alla är lika vacker som jag i Sverige" "om jag hade pojkvän" jag var ganska effektiv på att skratta bort frågorna faktiskt...

Kör var nästa på mitt schema. Jag insåg ganska snabbt att jag ska hoppa av den kursen eftersom man faktiskt inte gör något(!) vi fick sortera lite låttexter och sedan bara sitta och snacka...

Sen var det engelska vilket var riktigt svårt! De hade ett väldigt högt tempo och läraren har redan gett mig 4 prov var av 2 är till på måndag. Så den klassen var förvånande svår faktiskt. Slutligen hade jag Matte...vi kan väl säga att de gick sådär... ... jag som har svårt för matte här hemma tyckte verkligen inte att de var lättare på engelska + attt de har helt andra termer och funktioner.

När skolan var slut åkte jag till farbror doktor för att få en undersökning så jag får godkännande att delta i sporter.

Vid 6 tiden åkte jag tillbaks till skolan och snackade med coachen för volleyboll och jag är tydligen med i laget nu! Vilket gäller cheerleading också, så jag är alltså en volleyboll spelande cheerlaeder, awesome!



Nu behöver Caroline mer än bara mycket få sova! I morgon blir en lång dag med skola, volleyboll och sen vid 7 ska jag se skolans fotbollslag spela en match som tydligen är "jätte viktig" och efter de är det någon typ av fest som de har för de förhoppningsvis vinnande laget.

Jag ber om ursäkt för extremt långa inlägg, men det händer så mycket och varför ni inte får se några bilder är för att jag inte får ha med mig min kamera till skolan + att jag inte har haft tid.






Mitt rum


Kommentarer
Postat av: vicky avundsjuk säger

oh vad kul!! vilket bemötamde haha xD hoppas du har det bra,här låter ju det som det. kram

2008-08-23 @ 03:00:38
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: Mr.SÄPO

Halva jag längtar efter känslan som du känner. Att vara på en ny plats träffa och se roliga människor. :) Inte så svårt i USA! Den andra halvan längtar efter dig. Det är liksom inte samma sak att sitta på ditt rum. Odessa (hund) är i och försig glad nu när all uppmärksamheten riktas mot henne... BIG HUG

2008-08-23 @ 10:33:11
Postat av: Brunetten! ;)

Hejsam gumman,

det ser ut som att de händedr en hel del faktiskt!

Här i sverige händer de nog inget speciellt., jag har fått en rå skön klass ialf! Sen jobbar ja å sliter bara., men imorgon är de första dagen på Salongen så ja hoppas att ja inte skämmer ut mig direkt! haha Älskar och saknar dej (L) Puss

2008-08-24 @ 15:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0