The beatles - Wouldn't it be nice

Hi there pumkins

Ännu en dag i NY, helt sjukt kul! Det är faktiskt så roligt här att jag knappt vill åka till min värdfamilj eller jo det är klart att jag vill men det känns så tråkigt att säga hej då till alla här. Framförallt till en blond liten skåning vid namn Matilda, jag har haft så grymt trevligt här med henne.

Så i morgon åker jag alltså till min värdfamilj, jag har verkligen tur med min flight för jag och två andra tjejer är de enda som får åka från hotellet vid 09.00 men alla andra stackars studenter har plan som gör att de måste åka vid 04.40, 06.30, 07.00 (Jag är ganska nöjd) Sen väntar en två timmar lång flygning till Atlanta, 3 timmar vänte tid och tillslut 2 timmar till Indianapolis och Anderson.


Idag var vi i främst Brooklyn, vi såg Wall street, Empire state, Staten Island, Brooklyn bridge, Frihetsgudinnan och säkert jätte mycket mer som jag inte kommer ihåg. Men som ni kan se på första bilden var jag på det ställe där World trade center en gång stod. Det var väldigt mäktigt att vara där och jag fick faktiskt rysningar när jag kollade ut över den nu stora arbetsplatsen för väldigt många byggnadsarbetare. Det dom ska göra är att bygga fem nya kontorsbyggnader var av en kommer att vara högra än vad World trade center var (galet), de kommer även att bygga en park till minne av alla som omkom och där ska de bygga ett vattenfall och gravera in alla namn på de som omkom. Väldigt vackert.

På eftermiddagen så shoppade jag & Matilda loss (Men jag klarar nog vikten på väskan ändå) vi roade oss på ställen som "forever 21" "diesel" "Victoria's secret" "free people" och andra häftiga ställen som New York erbjuder. Riktigt rolig dag!






 

Till minne av 11 omkomna i World trade



Wall Street


George W


Staten Island





Brooklyn bridge


The trupe





















Vi ses i Indiana


Kommentarer
Postat av: erika

carro, erika här från grönåker för 1000 år sen, minns du mig? ( : hemskt vad kul att du har försvunnit iväg till USA! hoppas du får ha det riktigt kul, var väl ungefär vad jag ville säga.

och vem älskar inte forever21? synd bara att frakten kostar mega.



take care!!

2008-08-19 @ 21:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0