Veronica Maggio - 17 år

Hejsan, mitt första inlägg i min blogg där det är tänkt att ni ska få chansen att följa med mig på mina utmaningar och närmast har vi USA (3 dagar kvar!).

Lite snabb fakta om mitt kommande år; Jag ska alltså vara utbytesstudent i ett år i USA, Indiana. Programmet som jag reser med går i Sverige under namnet Explorica, det är en liten organisation som koncentrerar sig mycket på att värdfamiljen verkligen ska ha ett genuint intresse av att ta emot en utbytesstudent. Därav så får ingen värdfamilj någon kompensation för att ta emot en stackars liten utbytesstudent.

Uppläget med resan är att när en grupp studenter anlänt till USA från Sverige så bor vi först på hotell tre dagar i New York, för att knyta kontakter och då kanske lära känna någon som man kontakta om man har problem eller undrar om något eftersom den personen kan befinna sig i samma situation. Efter New York reser var och en själva ut till sina värdfamiljer i olika delstater.

Jag ska som sagt bo i Indiana eller rättare sagt Anderson, det är en stad som har ungefär 60,000 invånare men det är väldigt nära till den stora staden Indianapolis (Även Chicago är nära). Jag ska bo hos en ung familj, där frun (Karie) i huset är 27 och mannen (Josh) är 29 + att de har en liten dotter (Karis) på 1 år. De verkar hur mysiga och trevliga som helst!

Skolan jag ska gå på är verkligen en stereotyp när det gäller amerikanska skolor, det ser ut som om det är taget ur en hihg school film(!) Vilket känns grymt kul för det är ju precis de som jag vill uppleva.


Nu har du fått lite snabb fakta om vad som komma skall, så slipper du ha massor med frågetecken.



(Hoppas att du tog tillfälle i akt att lyssna på den låten jag föreslog)

(Jag lovar, nästa inlägg ska inte vara så här fakta baserat...andas ut)
















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0