Guess

En flicka!



Idag så fick  de jag bor hos veta att de väntar ännu en liten flicka :) Jag är verkligen glad för deras skull! På eftermiddagen idag så åkte jag till "down town Anderson" för att klippa mig. Ibland så borde jag bara liksom vara tyst... Okej, ni vet det är lustigt det där med frisörer det är en total främling men ändå så tycks det alltid vara så att jag kan babbla på konstant i 2-3 timmar (mitt hår tar en evighet) om hela mitt liv, till och med sådana saker som jag annars inte ens berättar för de i min närhet (ni tjejer där ute kan säkert sympatisera med mig hur som helst). Så hur det en var så började då min mun att prata för glatta livet och rätt var det var så sitter jag där och berättar min situation med droger i min x familj och hela faderullan, jag märker att hon inte riktigt verkar haka på när jag berättar hur sjukt jag tyckte det var med alla droger och grejer..till saken hör att jag verkligen trodde hon skulle det eftersom hon såg ut att vara en kvinna i 50 års åldern som helt enkelt var lite strikt och "ren" men vi fortsatte ändå prata och rätt var det var så berättar den lilla svenskan hur sjukt och hemskt hon tycker att det är att tjejer i hennes ålder är gravida...

Jag har gjort smartare drag i mitt liv..

Hon höjde på ögonbrynen och förklarade att hon minsann blev gravid när hon var 17. Caroline försöker lite stressat rädda den tryckta situationen med " Hehe, eeh jo men visst jag antar att det är rätt för vissa, jag menar ju att det som är värre om man är liksom bara 15 år" ..."Eh men hade du en pojkvän eller så?"

Hon svarar "Jo, vi fick två barn och gifte oss.............men nu är vi skilda"  Där någonstans kände jag att jag effektivt behövde byta ämne och intelligent som jag är så kläcker jag ur mig " så vart ska du fira jul då"
Hon svarar bittert "Jag är ensam...så jag ska väl bara sitta hemma och önska att det är över"

Där någonstans bytte jag till ett säkrare ämne som att diskutera vad mer de gjorde i sin salong och rätt var det var så att jag låtit mig övertalas till att vaxa mina ögonbryn, VAXA!

Jag skakade som ett asplöv när hon kletade på den varma geggan och la på det lilla pappret. Men det var faktiskt inte så farligt, det kändes som att dra av ett plåster.. Ärligt talat så var det mindre smärtsamt än att plocka ögonbrynen och dessutom så tog det bara en minut och sedan var det klart. Det rekommenderar jag faktiskt att du testar!

Jag överlevde hur som helst tillslut mitt frisör besök, nog för att jag misstänker att hon lät mig betala lite väl mycket men det fick jag väl ta.






Vad har jag gjort mer idag...Jo, jag och Karie snackade om at vara gravid och födsel i över två timmar, himmel och hav vad jag lärde mig mycket! Jag hade faktiskt inte en aning om många av de grejerna hon berättade för mig...En sak är säker just nu känner jag för att vänta tills jag är 35 innan jag ska gå igenom allt det där.

Åh! Jag fick ett paket från min underbara Linn idag!! Ett stort brunt indexator paket bara av att se alla fina grejer hon hade skickat till mig gjorde mig alldeles varm inombords, jag till och med fällde en tår. Tack även Ellen för din present, jag har inte öppnat dem ännu men jag såg etiketten ;) 

Nee, vet du va  Linn du är helt fruktansvärt underbar! 10 snart 11 år av vänskap och du har inte tröttnat på mig än, det är kärlek de!






Jag åkte även för att shoppa i kväll, jag lämnade tillbaka mitt enda par vinterskor för att de hade spruckit och tänkte att jag skulle byta dem emot ett par helt förtjusande GUESS skor, faktiskt på min topplista av snyggaste vinterskor. Men självklart så sålde de det sista paret igår som dessutom var i min storlek...Lite surt. Faktiskt så surt att det slutade med att jag inte shoppade någonting, nog för att de har mest med att göra att jag inte tror att jag rymmer något mer i min resväska...Jag får ta och köpa ett par billiga vinterskor här och köpa ett par bättre i Minnesota, jag vill inte riktigt studsa in där med mina ballerinaskor de kommer ju att tycka att jag är helt knäpp.





I morgon väntar en ny dag med nya äventyr





CIAO



Kommentarer
Postat av: Mila

Men carro jag menade inte alls något illa, jag menade tvärtom - att DU inte ska tänka illa och så negativt om familjen, förstår du? Jag ber om ursäkt om du tog illla upp, absolut inte min mening. jag mår seriöst dåligt och fick dåligt samvete då jag läste det du skrev. Förlåt mej från hjärtat :) OK?

2008-12-23 @ 11:21:36
Postat av: Josef

Du får ha en God Jul hörru!

2008-12-23 @ 11:40:41
URL: http://zildjian.blogg.no
Postat av: Brunetten!

God jul på dig stumpan ;)

2008-12-24 @ 00:41:16
Postat av: Kristina

God Jul och ett Gott Nytt År från oss alla till dig.

Hoppas att du får en massa roliga paket och att ditt nya ställe blir över förväntan bra. Kramar från hela familjen Rönnholm

2008-12-24 @ 14:07:31
Postat av: Lise-Lottie

Vi önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Fam Östlund, Renfors

2008-12-24 @ 15:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0