Mardröms dygn

De senaste dygnen har förmodligen varit de värsta i mitt liv...





Som bekant vet ni ju att jag av olika anledningar inte kunde stanna i min förra värdfamilj. Jag har tidigare tagit upp några av problemen och det handlar om ganska allvarliga saker som rökning, bråk och även droger som förekom i en stor utsträckning i huset jag bodde i. Jag känner att jag inte vill fördjupa mig något ytterligare eftersom det kan bli polisanmälan på detta så jag vill vara försiktig med vad jag publicerar på internet.


Hur som helst så för att göra en mycket lång och komplicerad historia kort så ringde i förrgår en kvinna från organisationen här i USA mig. Hon gjorde nog alla möjliga fel man kunde göra; Hon ringde mig 9 på kvällen på min värdfamiljs hemtelefon (ytterst oprofessionellt) Så jag gick upp på mitt rum för att kunna prata privat men kände mig ändå inte trygg eftersom familjen enkelt skulle kunna höra mig ändå. Samtalet börjar bra och hon är trevlig men eftersom då samtalet går så börjar jag inse att hon inte har någon som helst aning om min situation så jag förklarar för henne att det här stämmer inte och ber henne att vi ska avvakta och prata i morgon istället eftersom att jag är obekväm med att prata så här i huset och att hon borde ringa det svenska organisationen som vet min situation och kan informera henne exakt om vad som händer så att vi inte missförstår varandra sedan spårar allting ur totalt...


Både jag och hon hör att någon lyfter upp en annan telefon i huset och lyssnar på vårt samtal, jag börjar få panik och säger att detta är inte rätt för varken mig eller min värdfamilj. Hon blir ytterst irriterad och förklarar surt att jag är otrevlig och vägrar kommunicera och att jag lika gärna kan stanna där jag är. Jag börjar chockat be om ursäkt om hon tycker att jag framstår som otrevlig eftersom att det inte var min mening. Hon säger till mig bryskt att packa mina grejer nu.


Jag får ännu mera panik och frågar vart och hur jag ska flytta? Jag hade ju fått informationen att jag skulle flytta om en vecka då skolan slutade. Hon säger att det är hon som bestämmer och inte jag och så ber hon mig att ge henne ett nummer till en av mina vänner så jag kan flytta in dit. Jag säger att jag inte vet någon jag kan flytta in hos + att jag inte känner att jag kan gå kvar på min skola efter allt det här. Hon fnyser och säger att det ska jag visst.



Tillslut är jag så panikslagen att jag gråter då säger hon med en suck att jag ska skriva upp hennes nummer och ringa henne i morgon på skolan (här någonstans hör jag tydligt hur personen som avlyssnat vårt samtal lägger på) Jag säger förtvivlat att jag inte har någon penna på mitt rum och att jag är för rädd för att gå och hämta en eftersom att jag vet att någon har hört hela vårt samtal. Hon säger att jag är dum och fånig som inte äns kan fixa en penna. Jag letar förbrillt och hittar tillslut en maskara och kladdar ner hennes nummer på en bit papper... (samtalet var självklart ännu längre och värre för den delen)


Jag står på mitt rum och skakar av rädsla jag hör hur mamman skriker där nere och säger meningar som "Hur kan den ungen snacka skit om mig!!!!) och slänger disk i ilska, jag bara gråter samtidigt som jag vet att jag måste gå ner eftersom att min telefon är där och jag måste ringa hem trots att det är 03.00 hemma. När det tystnar där nere smyger jag försiktigt ned så fort de får syn på mig så frågar de mig en miljon frågor om vad samtalet var om jag mumlar fram en vitlögn och tar min telefon och skyndar upp efter att ha ringt mina föräldrar flera gånger svarar de tillslut jag berättar i all förtvivlan vad som har hänt och de ringer i sin tur och väcker de på den svenska organisationen som tycker att Usa's representanter har handlat helt fel och där med är cirkusen igång. De förklarar för mig att jag inte längre är trygg där jag är och att jag måste flytta snarast nästa dag. Jag är livrädd.



På morgonen smyger jag upp tidigt och tar alla mina grejer till mitt rum så jag lätt kan dra ihop alla mina grejer när de ger mig klartecken. Jag åker till skolan, min första lärare ser att något är fel så jag anförtror mig åt henne och berättar situationen... Jag stannar i hennes klassrum hela dagen samtidigt som jag hela tiden får samtal om vad som kommer att hända..vid ett tiden kommer de och hämtar mig och lämnar av mig hos min välkomst familj. De ringer mig och förklarar att någon kommer att hämta alla mina grejer åt mig senare på kvällen.



Nu sitter jag här bland mina sopsäckar med mina grejer...Jag vet inte ännu hur mycket de fick med sig men jag vet med säkerhet att allting verkligen stinker. Tänk att jag själv inte ens kände hur mycket rök jag stank. Ursch.

Jag känner mig tillplattad och osäker på vad som kommer att hända i framtiden men nu vet du kort vad som har hänt och jag tror inte att jag ens med ord kan förklara för någon av er hur rädd och illamående jag var under hela den här processen ingen kommer någonsin förstå hur oerhört tungt det är att helt själv bära den tyngden. Det är nu i svåra tider som jag vet vilka som är mina riktiga vänner och som på riktigt bryr sig om mig. Jag vet vilka ni är och ni vet vilka ni är, tack för att ni finns.






Tack ni som hjälper och stöttar mig









Kommentarer
Postat av: elin

jag hoppas verkligen det här kommer lösa sig för dig och önskar dig all lycka! Ta hand om dig

2008-12-13 @ 18:25:20
Postat av: Brunetten

Men gumman då! Om man bara kunde va där å hjälpa dig å dela på hela oron, vilken pannkaka de blev av allt ihop. Jag hoppar verkligen att dom sköter de här på ett snyggt sätt nu! Önskar att de fanns nått ja kunde göra!

2008-12-13 @ 18:39:51
Postat av: Matilda

308-789-6136 = mitt hem# har i Arcadia, ring nar du vill om du behover prata !!! tveka inte <3

my heart goes out to you <3



din matilda

2008-12-13 @ 19:47:25
URL: http://matilba.blogg.se/
Postat av: Anonym

Shit alltså... hoppas att det löser sig <3

2008-12-13 @ 22:01:24
Postat av: Lise-Lottie

Du skall veta att vi tänker på dig och hoppas att det skall lugna ner sig nu. Skönt att du är ute ur huset, men vilket elände innan dess.

2008-12-14 @ 15:10:10
Postat av: Alina

Hoppas du får en bra Söndag! :)

2008-12-14 @ 15:15:14
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej! Kolla in min fotoblogg, värd ett besök :) Tack!

2008-12-14 @ 15:19:48
URL: http://picturesofme.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej vännen! Tänker mycket på dig och ber för dig. Kom ihåg att änglar finns överallt. Kramar från mig.

2008-12-14 @ 17:17:33
Postat av: ellen

Åh, jag vill bara ge dig en kram!!!

hoppas det blir bättre nu. <3

2008-12-14 @ 18:17:58
URL: http://ellenbloggar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Detta har absolut varit vårt värsta dygn, att på distans uppleva hur allt rasar runt omkring dig och vi på andra sidan jorden ska försöka hjälpa dig i det utsatta läge som du hade, paniken och rädslan vi så i dina ögon när vi väcktes tidigt på fredag morgon och pratade med dig över Skype var ofantligt jobbigt och samtidigt är det ju så viktigt att du tar sådana beslut som att ringa oss oavsett när på dygnet det är och oavsett orsak. Tänk att du varit i en sådan märklig situation där du sakta, sakta hamnat i ett allt mer konstigt och märkligt läge och tillslut exploderar allt. Lyckligtvis har du / vi haft vänner i din närhet som kunnat hjälpa oss och vi har ju även fått stöd genom organisationen då vi äntligen fått dom att inse att nu gäller det att agera.

Att över Skype få se dig på lördagsmorgonen, iförd svensk fotbollströja och en känsla av lugn…..obetalbart. Nu ska vi blicka framåt och vi känner att nu har vi full support från många i din närhet. (Eldoradot fortsätter och det finns många "svansar" i denna story som vi inte kommer att skriva om i denna blogg)



Pappa & Mamma

2008-12-14 @ 18:44:47
Postat av: Matilda

Ohh vill inte tenka pa att du (antagligen?) ska behova treffa mamman imorgon i skolan /cheerleadingen ?! fan .. ! Onskar jag kunde vara dar med dig och skydda dig fran de idioterna. Och din javla organisatoin, *** vad saker och ting skots oprofessionellt.. jag har forsokt se din situation fran den ljusa sidan - du ar iaf ute ur det dår-huset!

Oh..

Jag skulle verkligen vilja prata med dig, och jag vet ju inte nar det ar lempligt attt ringa dig, sa snella ring mig nar du kan. Behover ventilera mina kenslor osm jag vet du kenenr likadant, och I'm sure you would like to do the same.. I'm always here for you. Mamma helsar ocksa !!! VAR STARK

2008-12-15 @ 00:26:31
URL: http://matilba.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Carro jag kan inte beskriva hur hemskt det är få läsa allt detta. Det finns inget jag kan göra förutom att be. Du är ofta i mina tankar men ändå känns du så fruktansvärt långt bort. Längtar så innerligt efter att få träffa dig igen! Känns som en evighet sen du stod i våran hall och sa hejdå.

Du ska se att allting kommer lösa sig tillslut!!!



God bless!

2008-12-15 @ 13:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0