Min första bilolycka

Jahaja nu har jag varit med om min första bilolycka...



Igår så åkte jag och Karie ut för att luncha med ett gäng andra flickor, det var för övrigt mycket trevligt! Efter det så började det is regna alltså att det regnar trots att det är minusgrader. Jag och Karie var lite naiva och bestämde oss för att göra några få ärenden innan vi åkte hem...Det skulle vi inte ha gjort att köra på vägar som varken är saltade eller grusade och med sommardäck, i en stor otymplig van var lättare sagt att gjort.

Så rätt var det var så började Karie bara skrika "Caroline I don't know what to do! What should I do!!??" Och när jag tittar ut mot den väl trafikerade vägen så inser jag att vi slirar fram och tillbaka på båda körfälten jag ser hur läskigt nära flera bilar är att köra in i oss och där någonstans var jag ganska övertygad om att detta inte skulle sluta bra. Tillslut börjar bilen att snurra runt, runt på vägen och tillslut in mot gågatan där vi tack och lov lyckas smälla in i en jätte stor brevlåda som faktiskt stoppar upp farten och gör att vi snurrar runt en gång till innan vi tillslut stannar, hade vi inte kört in i den brevlådan så hade vi med fullfart åkt ner i de stup som var ca en meter i från där vi stannade.

Brevlådan blev totalt demolerad, bilen fick en fin buckla men förutom de så klarade vi oss utan en skråma. Det var lite obehagligt att tänka hur illa det kunde ha gått, det var en 1 år gammal bebis, en gravid kvinna ock jag en 17 år gammal utbytesstudent. När vi tillslut efter typ 1,5 timmar hade samlat oss från chocken så tog vi våra grejer och började att vandra hemåt i is stormen, Ursch det var så kallt och fruktansvärt halt. Det känns som att jag har dragit på mig en  härlig förkylning så här runt juletider.






Lite obehagligt var det...

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Men galet!! Tur du lev i alla fall! :)

2008-12-28 @ 15:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0