money money money



Det är verkligen allt organisationer som har utbytesprogram bryr sig om. It's sad but true. Huvudsaken för dem är att de får pengar inte att vi stackars utbytesstudenter får ett toppen år och mår bra. Det är bara skitsnack.
Visst, kan man få ett kalas år också men det är inte tack vare att organisationen har granskat familjen noga och sett till att allt är bra utan det är bara ren och skär tur. Det är min erfarenhet so far.



Den respons jag får just nu känns mer som att "åh vad hon är jobbig nu måste vi fixa fram en ny familj, det är lika bra att skicka henne till en liten skola ute i boschen så hon kan vara tyst resten av året"

Det är helt overkligt att jag är i den här sitsen.





Jag önskar att det kan lösa sig så snart som möjligt och till det bästa. Det som är så tragiskt är att jag inte ens litar på explorica nog mycket för att hoppas på en bättre situation...Är inte det sjukt? Det är ju meningen att de ska vara min stötte pelare detta år. Men men...What doesn't kill you makes you stronger...





Jag känner mig bara trött på det här.









Kommentarer
Postat av: Pappa

Jo Carro, vi kämpar på och ökar trycket på dom, har f.ö. pratat med Josch i går över skype, du har en retrettväg om det börjar bli bökigt.



Vi höres via skype



Pappa

2008-12-02 @ 17:02:11
Postat av: Kristina

Hej Caroline! Tänker mycket på dig och hoppas att allt ska ordna sig för dig. Har kollat din blogg hela tiden och sett att du fått vara med om en massa roliga saker trots allt. God bless you!Kramar i mängder/Kristina

PS Du har väl hört att jag och din mor toktränar på gym numera, de du.DS

2008-12-02 @ 20:16:47
Postat av: Anders

Att Maggan toktränar...det skulle vara intressant och se, hörde att ytterligare en dam lär visst vara på samma gym med liknande ambitioner. Carro jag gissar att det inte är i närheten av dina träningspass.





Have a good one

2008-12-02 @ 21:01:51
Postat av: Lowiz

även fast det blev som det blev mellan oss, och allt, så tycker jag ändå synd om dig nu.

det borde ju inte vara så att du känner dig otrygg och allt, man åker ju iväg sådär för att ha kul och uppleva saker, inte för att nästan vantrivas!

jag hoppas (ärligt) att det blir bättre för dig snart.

2008-12-04 @ 09:03:21
URL: http://kaotiskalovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0