There she goes - The Cranberries

vet ni vad jag tycker är intressant...?


Jag kan inte för mitt liv förstå mig på människor som klankar ner på andra, speciellt inte via internet. Nu menar jag inte att jag är något helgon som aldrig har sagt något illa om någon men när det kommer till att kommentera elaka kommentarer på internet om bilder eller inlägg för den delen. Är inte de mer än fånigt? Vad vinner personen i fråga på de? Mår någon som skriver något elakt bättre av de? Det ända man vet med säkerhet är att personen som hon/han kommenterade mår sämre av det. Vem vill att någon ska må dåligt, jag tycker de är så fånigt och omoget att jag tycker det är frustrerande att vissa människor faktiskt inte vet bättre. Pinsamt.

Jag har flera gånger fått elaka kommentarer... oftast är alla som är i min närhet snälla och vänliga dock.

Till exempel den kommentaren jag fick på mitt senaste inlägg de var ju bara pinsamt. Det var från någon vid namn Milan jag vet inte alls vem det är men jag valde att radera den. Orsak? Jo, jag tänkte att varför ska jag ha något nedbrytande på min blogg? Jag vill bara ha uppbyggande saker för det är trots det som bygger upp människan.


Men med tanke på att jag nu fick en ful kommentar kan jag ju lika gärna förklara för fröken Milan att jag menade precis det jag skrev, passar det inte att jag någon enstaka gång i min blogg är negativ så kan hon/ni gå och läsa någon annan blogg, du behöver inte kommentera. Jag är inte svag, det jag har gått igenom (du har ingen aning om vad!) har varit påfrestande. Många skulle ha gett upp för länge sedan kan jag lova dig. Och ja, jag var bitter men vem är alltid glad? Jag tycker inte att det som organisationen har gjort mot mig är rätt och med tanke på att de skulle kunna bli duktigt stämda på grund av allt det här så tyckte jag att de kunde gräva upp något bättre. Jag letar inte en dröm familj för det är min egen enligt mig själv. 


jag vet inte ens varför jag förklarar mig... Vet du inte hela storyn så tycker jag att man ska vara ytterst ödmjuk. 


Nu blir den här Milan säkert lite irriterad men om du läser det här så ser jag ingen anledning i att du behöver kommentera igen. Passar min blogg inte fröken "so fine by me"





Jag vet att det finns ni där ute som tyckte jag dömde ut min kommande värdfamilj i mitt förra inlägg men så är det inte, jag var ledsen, jag verkligen var det. Men jag är mer än övertygade om att det är lika snälla som teddybjörnar men jag ser inte just nu utan att ha träffat dem hur våra intressen och personligheter kan mötas. Det känns som att jag är ett lejon och att de är Zebror och att vi ska vara instängda i samma rum. Men tro mig jag är den första som gladeligen medger om jag har fel i frågan. Jag kommer att åka dit och jag kommer att ge dem all respekt och ge dem mitt trevligaste jag. De förtjänar de, för hur det än är så öppnar det faktiskt sitt hem till mig. 






Gör mig bara en tjänst, är du en av de människor som skriver fula kommentarer, sluta. Ingen vinner på det. Håll det för dig själv det är bara så onödigt. Varför kan vi inte bara bygga upp varandra istället för att trycka ner. Personligen tycker jag det är omoget. Tycker jag illa om någon så kanske jag tänker det men jag skriver då verkligen inte någon elak kommentar om det. Nej skärpning ni där ute. Upp med hakan du växer säkert upp en dag du också.






P.s. behöver jag nämna att ingen ska ta illa upp nu. Jag är en ironisk människa, du kan slappna av.






Jag älskar er alla fina människor där ute!


Kom ihåg!

Det är Jul så var snälla och sprid lite julstämning!
Har du problem med detta så kan jag rekommendera den perfekta medicinen;

PEPPARKAKOR! 
(Smakar till och med gott)












Kommentarer
Postat av: Brunetten

Asså, ja sitter typ och skrattar åt henne, hon är en sån där person som borde uppleva samma sak...

2008-12-21 @ 13:45:57
Postat av: erika

Jag har precis börjat läsa din blogg och läst igenom alla dina inlägg. Själv så kommer jag åka med explorica nästa år och är faktiskt från umeå. Ville bara visa att jag finns och följer din resa. Jag hoppas verkligen att det kommer bli bra i minnesota! :)

2008-12-21 @ 22:04:34
URL: http://erikajuh.blogg.se/
Postat av: Krille

Det verkar ju åtminstone ha ordnat sig till en viss del just för stunden.

Ibland får man väga upp fördelarna med nackdelarna, som i den här familjen och familjen du bodde hos innan.

Jag ser ju hellre att dom får vara lite "nördigare" än att det förekommer mobbning i familjen. Som det verkar ha gjort tyvärr.

Hoppas du får en trevlig jul i alla fall, kanske kommenterar lite senare i nästa inlägg :)

Ha det gött! :)

2008-12-22 @ 01:04:05
Postat av: Milan

Men carro jag menade inte alls något illa, jag menade tvärtom - att DU inte ska tänka illa och så negativt om familjen, förstår du? Jag ber om ursäkt om du tog illla upp, absolut inte min mening. jag mår seriöst dåligt och fick dåligt samvete då jag läste det du skrev. Förlåt mej från hjärtat :) OK?



Kram.

2008-12-22 @ 02:47:49
Postat av: Omgzorlazorzhax

"Arguing over the internet is like running the special olympics. Even if you do win, you're still a retard"

- Någon smart människa

2008-12-28 @ 03:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0