Urge overkill - Girl, you'll be a woman soon

OOOOH det är såå kallt!

Okej, jag vet att det förmodligen är kallare hemma i Sverige jag menar det är inte ens snö här, MEN det blåser så mycket att det känns som att Sverige är rena rama tropikerna jämfört med de här. Nu sitter jag här i full mundering, jag har fortfarande min kappa och halsduk på. Samtidigt som jag har en liten "space heater" på fullvärme en elektrisk filt på full värme. På tal om elektrisk filt, det är en liksom en helt underbar lösning och jag har aldrig någonsin använt en i hela mitt liv...Hmm kanske för att vi har element å grejer i Sverige. Vilket är grejen här är det som att hela staten ignorerar att de faktiskt har vinter och bara trotisigt går hela vintern utan att skruva upp någon värme (det är sant varken husen eller restaurangerna) Det är verkligen iskallt det känns som att jag går på isbitar när jag sätter ner mina små fossingar på golvet på morgonen. + att folk verkligen inte verkar veta hur man ska klä sig, jösses de springer fortfarande runt i shorts och tofflor (och det är minus grader!) Men vad säger man...jag är ju trots allt omgiven av Amerikanare^^




Jag vet att jag har lite slutat skriva om vad som faktiskt händer i min vardag, inte för att det betyder att ingenting händer. Jag håller mig sysselsatt med aktiviteter. För övrigt kan jag säga att jag Bowlade nu i helgen, gissa vem som "kicked som american behinds?!" Du tänker rätt det var den lilla blonda svenskan som sopade mattan med sina storlek 5 bowling skor.
 "Jag kan nog faktiskt allt nu när jag tänker efter, jag är nog bäst...på allt...  allt utom slalom" 
(citat från Lotta på bråkmakargatan)



Au revoir




Kommentarer
Postat av: Pia

Hej Caroline, har först idag varit in på din blogg. Har läst lite grann de senaste bloggarna. Usch, du verkar ha haft det riktigt kämpigt!Stackars liten <3!Nu håller vi verkligen tummarna för att du får det bra i Minnesota.

Här i Vindeln är det oxå blåsigt men det finns dock snö. Vi förbereder nu inför julen, vi ska vara här hemma på Byavägen 60, på julafton.

Vi önskar dig allt gott!



kram från familjen Leong



2008-12-22 @ 22:34:41
Postat av: Brunetten ;)

Hahha nej slalom gick de ju inge vidare med i hemavan ;) men hörde ialf att de gick bättre nån dag senare ;)

2008-12-23 @ 00:25:19
Postat av: Neger

That is so my song. Bastard

2008-12-23 @ 22:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0