ABBA - The winner takes it all

OBAMA U'ALL


Wow! We are makin history. Alla är helt lyckliga över gårdagens seger + att han som jag gjorde reklam för igår (min mammas systers man) van valet här i Anderson!! Vi ska fira på lördag. Alla är väldigt glada att allting är över och att vi nu har Amerikas första och yngsta mörkhyade man som president, dock så är många samtidigt oroliga över just det faktum att han är mörkhyad och därmed kan bli trakasserad/hotad/mördad men vi hoppas på det bästa och att detta är rätt för USA.


Idag så tog Becky oss till en hårsalong för att fixa mitt och Britt's ruffs, vi gick till en salong som egentligen är ett universitet där de utbildar hårfrisörskor jag bara trimmade till mitt hår och med tanke på att de är studenter så är jag riktigt nöjd de är inte perfekt men med tanke på att jag färgade och klippte mig för 200 kr så ska man väl inte klaga ;) Men där emot så kan jag erkänna att jag mer än en gång längtade efter min egna underbara frisör Jenny (på clip i umeå). Jag kan knappt vänta tills jag får ed hår fixat av henne igen, hon gör det precis som jag vill ha det utan att jag känner mig det minsta missnöjd, så Jenny om du läser det här så ska du veta att du är efterlängtad!




Det är lustigt hur det är det där med matkulturen... Jag har redan berättat massor med gånger om hur fett och äckligt allt är här och  hur pinsamt mycke skräp mat som slinker i mig numera (skäms på mig) Men trots de så tycker alla här att jag är "plain" och äter hästmat i allt vi äter bara för att jag väljer saker med mindre socker i. Jösses!   Åh! Jag blev så oerhört lycklig när jag hittade WASA's knäckebröd idag! Totaly made my day. På tal om de så kan jag meddela att det inte är någon lek att gå och handla med min "mamma" vi var i en och samma mataffär i över 3 timmar! Jag höll på att skjuta mig själv i slutet, hur kan man shoppa mat så länge?...Dessa Amerikanare...








Jag längtar såå mycket efter svensk mat!






Kommentarer
Postat av: ellen

sverige längtar efter dig med :)

2008-11-06 @ 12:06:45
URL: http://ellenbloggar.blogg.se/
Postat av: vicky

obama vann!vad kul att du var där på en sån historisk dag ;D men kommer du åka till france i andra året? Im going toooo spaain!

2008-11-06 @ 13:50:03
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hello Hello., saknar dej sjukt mkt! Med klippandet går de bara mer å mer super, De bästa ja har gjort i mitt liv va att flytta hit :D Nöjd! Men hoppas du har de bra gumman! Ta hand om dej!

2008-11-06 @ 19:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0