Twilight


Förvirrad Caroline



Åh jag såg den underbara filmen Twilight idag, helt underbar film visst ingenting går upp emot boken men filmen är väldigt sevärd, så pass att Caroline helt klart är redo att införskaffa den. En annan film som jag såg för några veckor sedan är Role models, grymt rolig film men jag skulle inte rekommendera den för viss "äldre" eller jag vet då med säkerhet att det inte är mina föräldrars humor så ni får väl döma själva haha ;D


Jag vet att jag har uppdaterat dåligt men det är för att jag har ägnat mig åt en hel del tänkande med tanke på att jag har hamnat i en liten uppförsbacke på min resa och då helt enkelt inte har haft någon lust att vaken maila eller blogga. Jag vet fortfarande inte vad som är lösningen på mina problem och det är därför jag föredrar att inte gå in på några detaljer men så fort som jag vet med säkerhet vad som händer så kommer jag att berätta det för er.




Vill ni veta en av många sjuka grejer som man gör här i USA?

Jo, lärarna på min skola väljer att ha det plågsamt kallt i klassrummen eftersom "de inte vill att eleverna ska sova i klassrummen" är inte det något vrickat? Så fruktansvärt elakt om jag får säga det själv.




Lite skvaller! (alla älskar skvaller)

Tjejen som bodde här i huset förut men som flyttade ut på grund av att hon orsakade oss väldigt mycket problem här i huset och idag så kom hon upp till oss och berättade att hon är gravid och inte vet vem som är pappan. Hon är 15 år.

Jag fick också veta att en tjej i min US government klass är gravid, hon vet inte vem som är pappan till barnet. Hon är 17 år.

Tro mig jag ser flera tjejer varje dag på min skola som är i åldrarna 14-18 år med utstickande magar. Det är så frukansvärt tragiskt. Jag vet att det inte alls behöver vara kört i en flickas liv bara för att hon har en tonårs graviditet men de här tjejernas framtids utsikter ser allt annat än bra ut med tanke på de samhälle de växer upp i. För mig är det bara chockerande.






Älskar er!










Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Carro, Uppförsbackar gör en stark! Kan berätta att vi sålt din Moppe den hamnar nu på Teg, hur lycklig ska inte den grabben bli med tanke på alla hundra mil som du och Linn kört.

Mycket förvånande btr. att flera på din skola är gravida, kan inte vara enkelt. Apropå film så kollade vi på Indiana Jones i går kanske lite mer på min enkla nivå men den funkade.



Vi höres, vill prata med dig!!



Pappa

2008-11-22 @ 11:05:11
Postat av: Kissekatten

Tjo!

Skitskoj att läsa din blogg. Är en trogen läsare ;) Modigt att göra fara på en sånt här äventyr. Fortsätt kämpa! :)

2008-11-22 @ 19:03:35
Postat av: Matilda

Twilight verkar helt klart vara en eftertracktad film. Slutsålt varje kväll :P Vet dock inte om jag borde se den, eller?

2008-11-22 @ 23:49:32
Postat av: Bror

Hej tjejen,

jag är i ett lite speciellt läge som jag vet att du skulle kunna hjälpa mig med. PLUS att jag verkligen skulle vilja höra din lilla röst. Så slå mig en pling, vet ja.



Kramar och Kram igen.

2008-11-23 @ 11:45:14
Postat av: brunetten!

Hahah ja hoppas ju att det ska gå bra för dom där flickorna, men ja hoppas ännu mer att du inte gör samma misstag ;) haha Älskar dig!

2008-11-23 @ 12:43:45
Postat av: Lovisa

ÅH jag har också sett Twilight. Jag tycker den var riktigt bra faktiskt. Sköt om dig!



Kramar!!!

2008-11-24 @ 00:04:54
Postat av: Matilda

Hej Babe!

Forst en rolig sak, "Postat av: Pappa

Hej Carro, Uppförsbackar gör en stark!"

Min pappa skrev EXAKT samma mening till mig idag! Maste vara en pappa sak, kloka pappor vi har iaf <3





Och du älskling, du vet att du kan skriva, ringa vad som när du vill! Jag vet vad du gar igenom och vill mer än gärna kunna hjälpa dig, om än med bara ett stottande ord da&da.! :)



Kram pa Dig !

2008-11-24 @ 19:25:34
URL: http://matilba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0