Imogen Heap - Airplane

My tummy hurts!

Av någon outgrundlig anledning så har min mage nu smärtat i 3 dagar konstant, inte trevligt alls..men vad gör man?

För att fortsätta klga lite så har jag god lust att inte gå till min gym klass imorgon, varför? jo, vår dumma hurtbulle till lärare har massor med tester just nu. Tex. bänkpress hur i alla världar har han tänkte sig att jag ska kunna ta 55 kg i bänkpress!? är det äns realistiskt? Ursh och dessutom så kommer alla killar i min klass att se på när jag ska göra ett försök till att klara det...vilken förnedring!  Det är inte rättvist, jo jag vet att på alla de härtesterna att vi tjejer har det lite lättare men det är knappt någon skillnad ändå! På vårt sit-ups test fick jag göra 5 sit-ups mindre än killarna för att bli godkänd. HALLÅ det är faktiskt ganska stor skillnad mellan tjejer och killar ändå. Nej, jag är inte feminist.

Oh well, killarna får sig ett got skratt iaf... (iiiiish)


Skolan gör mig vansinnig ibland, det är så fånigt, saker som att om jag råkar ha ett mönster på mina sockar så kan man bli hemskickad. Sedan har vi "the dress code" okej, till och med jag tycker att det faktiskt är ganska bra till en viss gräns. Och jag är en tjej som älskar att ha en helt ny klädsel från dag till dag men nu när jag har varit här i 3 månader så kan jag faktiskt uppskatta att han en dress code. Men det som gör det överdrivet är att man inte äns får ha ett mönster eller någonting på en polotröja eller piké(!) 


Mamma, pappa bli inte besvikna nu men jag "got in trouble" förra veckan....(woops) Jo, som ni vet så är inte telefoner tillåtna på skolan men själklart så har lilla miss svenska blondinen med sig den ändå. Så under en av mina klasser så kände jag att jag hade ett behov av att besöka ett känt ställe så jag svansade fram till min lärare och fick ett pass efter att ha visat mina ID handlingar. Så jag gick inte allt för snabbt mot damernas och kom på just när jag är på väg att stega in genom dörren att min vän Greg hade skickat mig ett sms tidigare så jag flippar upp min mobil i en otänksam blondin rörelser.. ... .. En halv sekund senare hör jag med en mycket mörk och dominant röst "HEY! I saw that!" 
Där sår en mycket bredaxlad och lång mörkhyad man... rektorn. Grattis Caroline du har just gått emot en av deras regler och du bli påkommen av självaste rektorn. Jag gav honom min mobil utan att blinka och försökte se söt ut och dra "men jag är en utbytesstudent så jag visste inte bättre" grejen. Funkade inte.

Han frågade ut mig om vad jag gjorde och till vem jag sms:ade (för om det var någon i byggnaden så skulle de ta dennes mobil också) Sedan babalade han på om hur besviken min lärare skulle bli på mig. Sedan tog han lilla skamsna Caroline som fortfarande behövde kissa tillbaks till klassrummet och berättade inför hela klassen att jag hade hittats i korridoren medan jag sms:ade (!) Jag såg inte mer av min telefon den dagen. 

Jag vet att det var blont gjort av mig, men alla gör misstag jag hade bara oturen att rektorn såg mig (citat från min lärare)





Jag vet att det låter som jag klagar...(vilket är iof sant) Men min fritid är helt underbar men skolan ärbara som, som ett fängelse..Så strikt och jag kan bara inte hålla med om deras metoder helt enkelt.



Jag trivs jätte bra men det är bara så mycket små grejer som jag aldrig trodde att jag skulle sakna som jag nu saknar av hela mitt hjärta...



I need my beauty sleep now guys

Love you



Kommentarer
Postat av: Liiin

Hahaha, men Caroliiiiine.

Du har inte övat på din diskretion hör jag ;)

2008-10-30 @ 16:18:14
Postat av: Brunetten

Haha småsaker :P ja som trodde ja va en stor sak ;) Blink Blink ;) haha saknar dej gumman!

2008-10-30 @ 19:57:11
Postat av: ellen

hahaha, lilla stackare ;)

undra hur jag skulle klara mig utan mobilen i skolan. troligen inte så bra..

2008-10-30 @ 20:55:50
URL: http://ellenbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0