Hello saferide - The quiz

Amerikanare är verkligen speciella


Alla här verkligen galna i att sms:a och ringa! Jag har gett ut mitt numer till ett fåtal men trots mitt låga antal personer i min telefonbok så sms:as och rings det något hejdlöst. Som många vet är jag väldigt dålig på sms..inte riktigt min grej men nu kan jag inte äns undvika det, för varje gång jag får/skickar sms eller ringer/någon ringer mig så är det alltid jag som betalar. Helt sjukt, det är alltså galet dyrt att bara äga en telefon här. Jag har nästan lust att säga "sluta sms:a mig" men de känns lite för kaxigt...

En annan lustig grej med Amerikanare är att om man ex. kommer ihåg att ta med sig ett papper eller tar med sig clinex servetter (om läraren har frågat om de) så kan man helt enkelt höja sina betyg.


Ikväll så är det amerikanskfotboll som gäller och sedan ska jag sova över hos Brittney och på lördag ska vi (cheerleaders) försöka samla in massa pengar till vår uniform (cheerleader kläderna). På söndag ska vi fira lilla Karis på sin 1 års dag (som egentligen är idag men som vi firar då..)

Jag har en rolig helg framför mig!






Questions;

1. Vi har typ skoluniform, alla klädregler gör att vi bara kan
ha på oss ett fåtal kläder, vilket gör att det kallas att vi har uniform.

2. Korrekt, inget flashande av hud på den här skolan inte. (ingen urringning)

3. Alla dansklasser är inte spikade än men typ; Hiphop, en till gymnastik klass och två andra klasser som jag inte vet vad de kan kallas.

4. Jag tror att det kan bli väldigt svårt att lyckas li 1:a i löpning eftersom de som alltid är
framför mig tränar i skollaget i just löpning.




"Fråga bara, jag berättar vad som helst"
- Veronica maggio





Nä, nu har jag ännu en gång min skjorta instoppad i mina khaki byxor, redo för nya äventyr.



Mitt skol -ID, som alltid måste hänga runt min hals...







CYA

Kommentarer
Postat av: Mamma

Blir det en Svensk tårta på Karis 1 årsdag?

Lycka till.

2008-09-05 @ 14:08:06
Postat av: David från Ljungby

Hallo!

Kul att läsa om dina äventyr i USA!

De verkar vara ett besynnerligt släkte, men å andra sidan är vi ganska speciella vi svenskar...

Ett liten påhopp bara: "äns" stavas ens med e alltså...

Ha det bra!

/David O

2008-09-05 @ 16:12:22
Postat av: Brunetten!

Haha verkar som att du är poppis? men borde de inte vara så att dom betalar om du ringer/skriver till dom då? för du hade väl skaffat ett sim-kort därifrån?

2008-09-06 @ 13:49:14
Postat av: Mormor

Jag har läst din blogg,jag tänker på dig och ber för dig.Stor Kram Mormor

2008-09-06 @ 20:59:51
Postat av: Matilda

Hahah, palla om man inte blir bra på bilden, att gå med den varje dag runt halsen !

Men du ser fabulous ut som alltid så inga problem för dig inte :D



Puss på dig!

2008-09-21 @ 17:11:55
URL: http://matilba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0