JAG SMÄÄÄLTER

Puh! Det är så sjukt varmt det är cirka 26 i skuggan!


Just nu så sitter jag här ute i värmen med min dator i knät och väntar på att det ska bli 18.45 för då ska jag sitta barnvakt till tre vilda barn..Tack och lov så får jag betalt! Haha men det är sant de där ungarna är helt galna, jag vet inte hur jag ska överleva haha.


I morgon så ska jag på en överraskningsfest, det ska bli riktigt kul! Amerikanare är väldigt för att ha överraskningsfester, vilket vi tråkiga och icke spontana svenskar inte är riktigt lika bra på men här är de helt galna i det faktumet.

För övrigt så är det bara två veckor kvar till balen! Jösses!!! Snart ska jag trycka in min kropp i den där tajta klänningen och stappla runt i mina decimeter höga spikklackar. Lycka till Caroline.



På tal om ingenting(!) så kan jag dela med mig om ett ämne som har irriterat mig mycket på senaste tiden, ett ämne som har gjort att jag har hamnat i mer än en hetsig diskussion. Nämligen det här med att ha ett privat vapen i sitt hus för "säkerhet" och inte till exempel jakt. Här i USA/ så äger cirka 50% ett vapen. Och här ute på landsbygden är den statistiken ännu högre! Men vad i hela friden är poängen men att ha ett vapen? I mina ögon så föder nämligen kriminalitet våld. Alltså att vi köper ett vapen för att skydda oss mot vapen. Det är en ond cirkel där alla köper vapen för att skydda sig men om någon avfyrar ett skott så skjuter alla. Och dessutom så tycker jag att det är alldeles för lätt hänt att någon handlar i stundens hetta och bara för att de är upprörda i en situation så rycker de upp sitt vapen och utan att riktigt tänka efter kan skada/döda någon. Varför i hela friden har vi poliser och myndigheter om vi själva ska leka Gud/"polis ändå?

Mina åsikter är kanske inte så populära men de vet jag har rätt i mycket jag säger. Jag struntar fullständigt i om de tycker att jag är naiv men jag tycker att det är helt absurt att vi ska ha ett vapen som kan avgöra om en människa ska leva eller dö i våra hem. Dessutom så kan barn alldeles för lätt få tillgång till ett vapen "gömt" ex i en byrå.




Make PEACE people




Kommentarer
Postat av: Krille

OM jag inte har helt fel så säger väll lagen också att man ska ha vapnet undanstoppat så att barnen inte kan få tag i vapnet, i ett kassaskåp tex. men som du säger så är väll alla kanske inte riktigt seriösa med att gömma undan sitt vapen osv.

2009-04-18 @ 01:53:14
Postat av: Matilda

Så rolgit att du kunnat uppdatera bloggen, enda sättet jag kan "prata" med dig, iaf följa dig :D hihi ! Saknar dig Caroline, är så himla glad för att din situation blivit bra! Och du är grym, du gör det bästa av allt, det vet jag (:



PS. AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH vad jag vill komma och kolla på dig på balen ! Du kommer vara vackrast (:



<3 Big Love, mumin.

2009-04-18 @ 09:34:04
URL: http://matilba.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Skönt me värme! I Vindeln idag kl 11:35 är det ca en plusgrad på solsidan... yey! Ska bli skönt att fara till Spanien nästa vecka! :P



Ser fram emot att få se bilder från balen sen! :)



Håller med dig i ditt resonemang också.

Make love not war!!!

2009-04-18 @ 11:35:24
Postat av: vicky

haller med bada! vad brun du ar, all denna varme, sa skont for dig! Saknardig.

2009-04-20 @ 01:00:30
URL: http://wickywonka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0