Paris Baby!

Voila!
Jag har nu landat i Paris och haft min första heldag här. Igår så träffade jag min "familj" de verkar jätte trevliga och min värdsyster är hur kul som helst. Lite jobbigt är kanske att jag inte fattar typ någonting och på att pappan insisterar på att vi bara ska snacka franska så jag sitter där och bara ler och säger "oui oui" och när jag försöker mig på något mer så skrattar dom mest, vilket är mycket förståeligt! Haha vid middagen igår så serverades vin(!) (de tyckte jag var hel knäpp när jag sa att vi inte dricker vin på vardagar i Sverige) Och sallad, skinka, anklever, ost och självklart den klassiska baugetten.
Det är inte direkt något fin lir med att man ska guidas och sådant, nej nej här får man fåraktigt hitta sin egna väg för att ta sig till sitt mål. Hur som helst så har vi idag mest bara haft information och vandrat omkring i Paris. När jag skulle nervöst försöka ta mig hem med tunnelbana och allt så blev det lite svårare men jag hittade till slut hem till lägenheten när jag kom på att jag inte hade någon nyckel!
Så jag ringde och ringde men inget svar, men tillslut så fick jag svar från min värd mamma som sa att jag skulle sätta mig på ett kafé och vänta på att min värd pappa (som inte kan engelska) skulle komma och hämta mig. Så jag satta mig på närmsta kafé och beställde in en cafe latte, trots att det är typ 30 grader varmt... men det var det ända jag kunde beställa på franska, haha
så tillslut efter en timme så kommer en gubbe på en wespa och tutar på mig, ja det var min värd pappa på en wespa! haha sjukt franskt!
Jag ska äta en fransk måltid nu men jag bloggar snart igen!

Kommentarer
Postat av: Paappa

Toppen!! snacka om kontrast till USA, hoppas att du får en egen nyckel. Har du Skype?



Hoppas att middag 2 blir med sniglar och sådant gott.

2009-08-31 @ 20:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0