TÄVLING!



Okej eftersom att det nu verkar som att många är nyfikna på hur kallt det faktiskt är här, så tänkte jag att vi skulle ha en liten tävling ni får alltså gissa hur kallt det är och den som är närmast kommer att vinna en äkta amerikansk souvenir, jag funderar på en äkta amerikansk flagga men jag vet inte hur dyra de är ännu. Men det kommer att vara ett fint pris!


Priset kommer att bli utdelat då jag kommer hem....Min familj och Linn får inte vara med och gissa eftersom de redan vet..Eh och den temperatur som gäller är det kyligaste det har varit här i veckan. Varje deltagare får gissa två gånger i då två olika kommentarer. Gissa på nu.





På lördag utser jag vinnaren.








Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Frida

woho det var på tiden Carro. Har följt din blogg flitigt ända sedan du for till USA. Jadu jag vette fan vad som anses som kallt där du är. Vi har haft nästan 20 minus de senaste dagarna och det har varit nog kallt. Men jag chansar att ni har närmare 30 ifall ni slipper gå till skolan. =p (och har ni över 30 grader tycker jag mycket synd om er)



Första gissning blir 26 minus! ;p återkommer senare med nästa...

2009-01-16 @ 09:16:23
URL: http://fwikner.blogg.se/
Postat av: vicky

min första gissning blir 35 grader!kallt men tror på det ;D

2009-01-16 @ 10:51:28
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: Guldfissssk

Mäh, jag vill ju ha en flagga :/

2009-01-16 @ 12:13:03
Postat av: Signe och Magdalena

Hej Caroline!



Signe gissar att ni har 8 grader kallt, medan mamman tror endast -24 grader... Idag har vi haft en toppnotering på 28 minusgrader hemma hos oss.

Må gott!

2009-01-16 @ 12:51:34
Postat av: ellen

Min första gissning är -20°C, lite mesigt i jämförelse med de andras, men tänk om ingen annan skulle gissa på det och det skulle vara rätt... haha.

i morse hade vi -32.4° C på baksidan av vårt hus...

2009-01-16 @ 12:51:43
URL: http://ellenbloggar.blogg.se/
Postat av: ellen

Min första gissning är -20°C. Lite mesigt i jämförelse med de andras gissningar, men man vet ju aldrig, tänk om det är rätt. Vi hade -32.4 på baksidan imorse...

2009-01-16 @ 12:53:47
URL: http://ellenbloggar.blogg.se/
Postat av: ellen

Min första gissning är -20°C. Lite mesigt i jämförelse med de andra, men ändå.

jag testade kommetera från min dator säkert tre gånger, men det verkade inte fungera, så om du nu får en fjärde kommentar kan du ju alltid radera några ;)

vi hade -32,4 på baksidan imorse.

2009-01-16 @ 12:57:22
Postat av: ellen

HAHAA, varsågod. jag ökar dina kommentarer. hehehe.

nu vet jag ju att det fungerar.....

Andra gissning: -25°C.

2009-01-16 @ 13:00:17
URL: http://ellenbloggar.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha jag ska öka min andra gissning bara för att USA ska ju vara så tuffa och värst i allt ;p

37,5 minus grader har de varit som kallast här i sverige i veckan så jag chansar att ni har haft 38 grader som kallast.

2009-01-16 @ 13:46:17
URL: http://fwikner.blogg.se/
Postat av: Familjen Strand

Hej Carro!

Lite kallt ridväder va? Vi gissar att det är -18

Fahrenheit. Sköt om dig!

Hälsningar Micke,Lotta och Viktor

2009-01-16 @ 14:40:53
Postat av: Caroline Elvin

Min gissning blir väl -24 grader! Haha tror inte ni har kallare än oss ialf ! :)

2009-01-16 @ 16:11:54
Postat av: Josef

-23

2009-01-16 @ 19:11:19
URL: http://zildjian.blogg.no
Postat av: Richard Andersson är snäll, rent av moses jr

http://www.accuweather.com/us/mn/clara-city/56222/forecast.asp ;)

2009-01-16 @ 21:46:28
Postat av: Rönnisch

Jag skulle typ kunna slå till med -35 bara för att jag relaterar till bilden. Men det känns lite väl kallt fast åandra sidan är jag ju inte den som går ut för att förlora (vinna lr försvinna) jag ids inte vara feg nu när det är tävling utan slår till med -36 på min första gissning.

Min andra gissning tar jag i samma veva och hoppas att du godtar det. Där drar jag till med en liten safeare, nämligen -34. Jag veeet att det är väldligt kallt men å andra sida... eller jag kan kanske inte bör avslöja mina grymt bra teorier så länge som tävlingen pågår :P Men Caroline, jag blir grymt besviken om bilden inte är nyligt tagen :] PussKram

2009-01-16 @ 23:31:41
Postat av: Rönnisch

Jag skulle typ kunna slå till med -35 bara för att jag relaterar till bilden. Men det känns lite väl kallt fast åandra sidan är jag ju inte den som går ut för att förlora (vinna lr försvinna) jag ids inte vara feg nu när det är tävling utan slår till med -36 på min första gissning.

Min andra gissning tar jag i samma veva och hoppas att du godtar det. Där drar jag till med en liten safeare, nämligen -34. Jag veeet att det är väldligt kallt men å andra sida... eller jag kan kanske inte bör avslöja mina grymt bra teorier så länge som tävlingen pågår :P Men Caroline, jag blir grymt besviken om bilden inte är nyligt tagen :] PussKram

2009-01-16 @ 23:35:26
Postat av: Rönnisch

Jag skulle typ kunna slå till med -35 bara för att jag relaterar till bilden. Men det känns lite väl kallt fast åandra sidan är jag ju inte den som går ut för att förlora (vinna lr försvinna) jag ids inte vara feg nu när det är tävling utan slår till med -36 på min första gissning.

Min andra gissning tar jag i samma veva och hoppas att du godtar det. Där drar jag till med en liten safeare, nämligen -34. Jag veeet att det är väldligt kallt men å andra sida... eller jag kan kanske inte bör avslöja mina grymt bra teorier så länge som tävlingen pågår :P Men Caroline, jag blir grymt besviken om bilden inte är nyligt tagen :] PussKram

2009-01-16 @ 23:37:03
Postat av: M

Antingen har du fyra inlägg av mig eller inget!

2009-01-16 @ 23:37:49
Postat av: Kristina

Hej! Idag hade vi -34 på baksidan och -32 på framsidan. Min gissning är 25 grader. Ha det gott! Kram

2009-01-17 @ 00:17:14
Postat av: Pappa

Snygg bild!! vad använder du glasögonen till?

2009-01-17 @ 10:08:35
Postat av: Emelie Öööberg

Hm... Antingen så känns det som att det är typ -5, vilket är varmt för oss men säkert tycker dom att det är kallt. Eller så är det medelkallt, typ -20, vilket dom tycker är jätte kallt.

Eller så är det ändå kallt på riktigt, typ 35...

Men eftersom jag bara får gissa på två så blir det ju lite knasigt.

I fredags hade en tjej i min dramaklass haft -37,9 hemma hos henne. Alldels lagomt så.

I alla fall så gissar jag på -17 gradisar och... -31,3

2009-01-17 @ 15:41:18
Postat av: Lovisa

Skit ja missa tävlingen! Men bara så du vet hade jag gissat på 40 minus grader om jag gissat ;)

2009-01-20 @ 19:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0