Emotions! That's why we're called fans...

Jag är på förstasidan i tidningen här!

det är från basketbollsmatchen där de tog kort på fansen i publiken, lite coolt ändå :)





I tisdags åkte jag till Mall of America (Usa;s största köpcenter)
För att ni kanske ska få en lite bättre förståelse av hur stort det är så
kan jag ju berätta att det är fyra våningar och det tog mig 6 timmar (!)
att snabbt kolla igenom de främsta affärerna jag villa kolla i, jag gick inte
ens in i närheten av alla affärer!

Sedan åkte vi även in till Ikea så jag fick lite svensk stämning, men 
det var ändå en liten besvikelse. Jag menar de spelade inte ens 
svenska musik! De hade inte ens svenska mönster på sina produkter...
Men det hade dock en liten mataffär så jag köpte lite svenska goodies
som "singoalla", "ballerina", skorpor, läkerol, lingonsylt  och pärlsocker. 
Jag visste faktiskt inte förut att pärlsocker är något som är oerhört svenskt,
När jag visar dem pärlsocker så blir de helt fascinerade och tycker att det är jätte
knasigt och smakar något som något de aldrig har provat förr.


Jag hamnade även i en intressant diskussion men min värdmamma när vi 
gick in i "säng" avdelningen på Ikea, jag blev nämligen helt uppspelt när 
jag såg alla duntäcken och kuddar som låg uppradade. Min värdmamma
kunde för sitt liv inte fatta att vi sov i det där och hon frågade mig fråga på fråga
hur det kunde funka och om det verkligen var bekvämt.

Det är faktiskt något som jag verkligen saknar här, duntäcken. Här sover man
nämligen med sju filtar istället. Det är ju liksom jätte obekvämt(!), det är tungt och
helt plötsligt så hamnar en filt fel och då måste man lägga om alla filtar.
Nej, ursch




En annan sak som jag kom att tänka på som är annorlunda
är dörrhandtagen, våra dörrar är ju handtag som man trycker ned
men här hittar du endast (till och med ytterdörren) runda knoppar som
man vrider för att öppna och alla har även dubbla dörrar som man måste öppna.







Rätt svar på min fråga om hur många Caroline som var i filmen är 4 st.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tänk snart träffas vi!! mall of America är vell inget vi ska besöka eller??





See yo soon

2009-03-20 @ 21:29:42
Postat av: Anonym

hej!

intressant blogg, uppdatera mera! :)

är intresserad av att läsa en blogg skriven av någon typisk amerikansk tonåring, kanske någon av dina kompisar. har de blogg? länka någon vetja :)

2009-03-21 @ 09:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0