Stinky

Nu börjar mitt "spring break" lida mot sitt slut men det är okej, jag tycker (jag kan inte förstå att jag säger det här men) att skolan är ganska rolig, det ända jag inte tycker om är att släpa mig upp så tidigt varje morgon men det är bara att bita ihop för så fort jag har varit vaken några timmar så känns livet mycket bättre.



I Fredags så åkte vi ut till min "mammas" föräldrar där jag både fick träffa dem och andra släktingar. Hennes pappa har en "grisfarm" så jag erbjöd mig självsäkert att hjälpa honom med grisarna, jag tänkte liksom att jag är ju van vid hästar och att jobba ute i en ladugård så det kan ju inte vara så svårt. Efter mitt första järva steg in så ångrade jag mig starkt. Det var det värsta av lukt jag någonsin varit med om! Man har ju hört att grisar är så renliga och bla bla visst det var rent men dra på trissor vad det luktade illa! Jag kunde inte ens andas så jag gick runt och andades bara med munnen men jag kunde till och med "smaka" stanken, jag trodde att jag skulle spy men i grevens stund så sa min "morfar" att vi var klara. På tal om den mannen, haha han är jätte trevlig och en karl som pratar med en bred accent och har bott på en farm hela sitt liv. Klockan 11 på kvällen precis då jag var på väg att gå till toaletten för att göra mig i ordning för kvällen så haffar han mig precis vad toalettdörren och säger att han bara vill visa mig en bild på han lilla digitalkamera, visst tänker jag och kollar snällt på hans bild...Det var inte 1 bild han visade det var över 300 bilder! Och inte heller gick han igenom dem fort utan han stannade på varje liten bild och berättade något eller zoomade in och ut, han gick så långt att när han kom till stora släktträff bilder så zoomade han in på varje liten människa och förklarade vilka personer var i stil med "det här är min kusins, kusins som som heter ...." En och en halv timme senare förstod han äntligen att jag ville gå in på toaletten och gå och lägga mig. Han är verkligen en rolig gubbe haha. Ett original helt enkelt!



Idag var jag även varit till min älskade Danny, helt underbar häst. Det finns så mycket jag kan säga om honom och mina coola cowboy äventyr men jag har en känsla av att mina läsare inte är så intresserade av hästar så låt oss bara säga att det är helt underbart häftigt och kul för mig att den här erfarenheten med västern ridning. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0