Golden touch

Jag, precis som alla andra stackars studenter lider av alla lärares hets med att klämma in så många prov som möjligt innan jul. Snittar för tillfället fyra prov/inlämningar i veckan just nu. Men nu ska inte jag vara den som bara snackar om plugg hela tiden! Det finns ju faktiskt viktigare saker här i livet (!?)
.
.
.
Som till exempel jul! Jag satt och funderade lite under min middag (jag åt själv i kväll) på vad jag ska önska mig av alla de vänliga själar som har tänkt att ge mig en julklapp i år.
.
Först så tänkte jag dra den gamla klassiska "det spelar ingen roll vad jag får! Det är tanken som räknas" vilket är sant men eftersom jag har fått höra varje år i hela mitt liv att "det är såååå svårt" att handla presenter till mig så tänkte jag hjälpa er! (Självklart så blir jag glad av vad som helst som någon vill ge mig!)
.
.
.
Men det som jag just nu är mest sugen på är följande!
.
Böcker!
- Någon mysig bok
(dock ingen romantisk eller deckare om de inte är riiiktigt bra)
.
.
Skor!
-Det finns inget som heter "för många skor"
(detta kanske är mer riktat till mina föräldrar...)
.
.
Handväskor!
.
.
Stora, moderna ringar!
.
.
Fint anteckningsblock!
.
.
Saker till min framtida flytt till en egen lägenhet!
- Dvs. Prydnader, skålar och vad mer man kan tänkas behöva
.
.
Sjalar/halsdukar!
.
.
.
Armbandsur!
.
.
För att göra det ännu lite enklare för er så behöver jag inte smink, badsaker, filmer, örhängen, halsband, armband...
.
.
.
Öh, som sagt jag är inte besatt av julklappar eller nått
jag fick bara lite tid att tänka på julen vid min
ensamma middag.
.
.
.
Är det någon av mina vänner/familj som önskar sig något speciellt
så får ni gärna berätta det :)
.
Det är ju trots allt trevligare att ge något som
man vet personen i fråga verkligen kommer att uppskatta!
.

Kommentarer
Postat av: melina

går du på svenska skolan i paris? snart är det min tur, börjar där den 4e januari! känns helt sjukt! hör gärna av dig om du har något spännande att berätta :)

2009-11-26 @ 20:46:50
URL: http://melinaa.blogg.se/
Postat av: Pappa

Oj vilken önskelista.....

2009-11-28 @ 14:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0