I'm enjoying it

Älskade Paris,
det må vara så att jag håller på att strypas av allt skolarbete men istället för att stressa upp mig som jag alltid har gjort i mitt liv så försöker jag att slappna av och påminna mig själv om hur tur jag har som får bo här.
.
På tal om det så är det helt otroligt vad mitt psyke har blivit starkare! I 8:an började jag få magkatarr och jag blev allergisk mot mjölk för att jag stressade så mycket. Så fort en lärare bara nämnde ordet prov så blev jag stressad och pluggade som om det var det ända som var viktigt i mitt liv. Inte alls kul men tack vare USA så bröt jag det mönstret och nu pluggar jag, men inte som om det vore det viktigaste i mitt liv. Jag älskar att unna mig själv att må bra och inte vara stressad även fast jag har mer än någonsin att göra. Saken är ju trots allt den att man inte presterar bättre av stress utan snarare tvärtom. Det är nog något vi alla behöver bli bättre på i dagens samhälle. Det handlar om att prioritera här i livet helt enkelt.
.
.
.
Min helg har varit väldigt mysig måste jag säga!
I fredags var vi på ett parfym museum och besökte även området kring operan.
Sedan så fikade vi på Starbucks, efer det så spande jag och Hanna på lite mysiga affärer här i Paris och gick även på julmarknaden på Champs elysee (Helt fantastiskt mysigt!). Marknaderna och julpyntet här i Paris är verkligen så vackert och man blir verkligen så glad av att se det + all julkänsla som man får!
Slutligen så åt jag och Hanna middag på en mysig restaurang och gick på bio
(den nya new moon flimen som för övrigt var jätte bra!)
.
Igår ägnande jag majoriteten av min tid med att träna på lucia sånger med min klass
och med att äta glass på ett häagen dazs Café med Axel och Hanna.
.
.
.
Förresten jag har glömt att berätta! Jag ska träffa Prinsessan Viktoria nästa vecka!
.
.
.

Kommentarer
Postat av: anders

Tänkvärd läsning, verkar som du har fått en skön distans till livets små / stora utmaningar. Kul att du ska träffa Viktoria, kommer hon till skolan eller?? antar att du har kameran på laddning!?

2009-11-22 @ 22:26:56
Postat av: Maria

Hej =) Jag ser att du går på svenska skolan i Paris, och jag bara undrar lite vad du tycker om liver där? :) Jag ska nämnligen börja på skolan i januari och vara där i ett halvår så börjar bli lite nervös nu haha :) Du får gärna mejla mig eller lägga till mig i msn om du vill, hade varit kul att höra lite vad du tycker om allt ! :)

iaa92@hotmail.com

2009-11-23 @ 14:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0