Nu pluggas det..

Massor att göra...Absurt är vad det är! Nåväl..
.
.
.
Jag gick tidigare in till min värdsysters rum för att snacka och be om hjälp till min franska redovisning i morgon. Ni vet alla de där vuxen poängen som jag så ofta stolt poängterar försvinner när jag är med min värdsyster eller snarare så har jag "coolhets faktor noll". Jag sitter där och pratar franska, på en 3 årings nivå och när jag bryter över till engelska blir det en riktigt hemsk en med tanke på att jag ska lägga mig på "franska-engelsk nivå" Allt det här + att hon babblar på och kluddrar ner hela mitt block med franska meningar som jag stolt skrivit med rättningar gör att jag kan känna hur mina små kinder blir liiiite varmare än normalt. Vilket leder i sin tur till att jag frågar konstiga och obekväma frågor som "öhhhh jahaaaa hur går det meeed killarna då? höhö höhö" Mindre charmigt och definitivt inte coolt.
.
.
.
Jösses, det här med att lära sig ett språk är inget självförtroende lyft direkt.
.
.
Jag misslyckade även vid matbordet då jag skulle beskriva att jag tyckte vinet var gott men även torrt. Det slutade med att jag satt där och försökte förklara viftandes med mina händer att vinet inte var "blött meeeeennn...." Gick sådär...
.
.
.
Men annars är allting jätte bra...Sov så gott, själv så ska jag plugga!
.
"Jag är vaccinerad mot svininfluensan, så det är okej"

Kommentarer
Postat av: anders

Underbat!! hur tror du alla stackare, som inte kan ett ord svenska och som flyttar till Sverige känner sig?

2009-11-25 @ 13:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0