YES!YES!YES!YES!...osv...

JAG HAR INTERNET ONCE AGAIN!
.
.
.
Lite sjukt att jag känner ett pirr i magen av lycka på grund av att jag har internet igen, patetiskt men sant. Tänk hur fruktansvärt beroende vi I-länder människor är egentligen. Vi tar alltid för givet att internet ska finnas och när det som det nu gjorde för mig försvinner så känner jag mig faktiskt lite naken..För hur ska jag nu kunna göra mina läxor, kolla franska ord, lyssna på musik, hålla all min kontakt med mina vänner och familj, skriva uppsatser, hitta information, kolla på film, kolla på bilder???? Hela mitt liv består i att sitta framför min röda lilla mac dator och koppla upp mig mot cyber världen. Sjukt men ganska fascinerande.
.
.
Nu har jag varit borta från min blogg "jätte länge" känns det som och massor med saker och roliga incidenter har hunnit hända. Paris är som vanligt lika vackert och vädret har varit helt underbart på den senaste tiden! (vi har fortfarande grönt gräs!) Jag har bl.a äntligen kommit lite närmre min familj och verkligen börjat prata franska, sjukt kul... för dem.
.
Jag har spontant fått en stereo i mitt rum. Så typiskt min värdfamilj med små spontana smyggrejer. Det är ofta som jag bara kommer hem för att inse att typ "jaha nu var det renbäddat" "Nämen titta nu ligger min tvätt i mitt badkar" "En stereo står ikopplad mitt i rummet" "Åh ett litet utrivet papper med franska ord ligger på mitt golv" osv. Fruktansvärt roligt!
.
.
.
För övrigt så har mitt intag av mat i stort sett endast bestått
av baugette, frukt och ost idag. Åh vad franskt!
.
.
.
Nu är klockan sent!
Vi ses snart igen tout le monde!
.
.
BIS!
.
.
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: philippa

ps! den kvällen sa jag; jag känner mig inte så bekväm i den här utsyrseln men det gör inget för ingen kommer ha KAMERA ikväll.



HMPF carro.

2009-11-18 @ 21:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0