Another day in paradise

Tänkte börja det här inlägget med en språkkrock. Det är nämligen så att på Facebook så skrev jag in min status som "Dra mig baklänges" det dröjde inte länge innan en amerikansk vän kommenterade "WHAT!? That doesn't make any sense at all!" Jag svarade bara att det gjorde det minsann visst och tyckte att det var fånig t att amerikanarna alltid ska översätta allt jag skriver på face book. Men eftersom jag trots allt blev lite nyfiken på hur Google translate skulle översätta just "Dra mig baklänges" så kollade jag upp det, ja förväntade mig något som "Pull me backwards" Men icket! Inte så konstigt att min vän blev chockad eftersom översättningen blev "Screw me". Detta får mig verkligen att inse att Google translate inte är att lita på. Typiskt eftersom det är det som jag lever på här i landet av förvirrning.
.
.
.
I övrigt så har jag och Stella försökt att plugga idag, gick lite så där kan man väl säga... Men men lite mer är gjort på ett av alla mina arbeten iaf.
.
.
Jag har funderat på en liiiten sak här i livet för övrigt. Nämligen att det är tråkigt hur det är många som klagar över sina liv hela tiden och hur de hela tiden vill göra något annat. Visserligen så är det så att vi människor aldrig är nöjda men man kan väl göra det bästa av situationen? Gå inte runt och va bitter över att du bor ex. i Sverige. Sverige är ju jätte bra! väldigt vackert och fint. Jag är väldigt stolt över att vara svensk och uppmuntrar alltid utlänningar att besöka Sverige och jag erbjuder mig alltid som guide och husrum.
.
Man skapar sitt egna liv. Det är inte så att jag har fått något gratis eller bara leker runt. Jag har faktiskt kämpat och kämpar fortfarande med det jag försöker uppnå i mitt liv. Men det jag har försökt att göra är att ha så roligt som möjligt på vägen dit, jag längtar jätte mycket till studenten och till den dagen då jag äntligen får satsa på det jag verkligen brinner för men nu är det bara att acceptera att jag har två år kvar på gymnasiet så varför inte göra det mer intressant än att bara "mata igenom" skolan.
.
Detta passar inte alla men jag rekommenderar er alla att se möjligheterna istället för begränsningarna!
.
.
.
Gick som sagt lite så där att plugga idag...
.
.
OH NO, min hals gör ont! Jag orkar inte bli sjuk...

Kommentarer
Postat av: MN Mom

You that we have to try to keep up with you. We love to follow along on your journey. When are you coming home!

2009-10-11 @ 20:13:38
Postat av: Anders

Underbart!! bara att konstatera att det gäller att vara noggrann med språkhanteringen.

2009-10-12 @ 20:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0