go on

Är lite besviken på mig själv eftersom jag har låtit den här dagen passera utan att jag har gjort någonting. Ni vet så där att man helt plötsligt inser att klockan är sent och man har inte ens gjort en sak av allt som man skulle ha gjort? Ja det är jag idag. Hur mycket plugg som helst att göra men ändå sitter jag här *suck*
.
.
.
Igår var nog en av de bästa kvällarna någonsin! Jag var alltså ute med min värdsysters kompisar och vi hade det jätte kul + att det var roligt att lära känna lite fransmän och fransyskor, vilket man inte gör så lätt här faktiskt eftersom vi är på en svensk skola och pratar 90% svenska. Men man kan inte få allt här i livet :)
.
.
.
PÅ tal om liv. Vad tusan ska jag göra av mitt liv nästa år?
Jag känner mig verkligen förvirrad över mitt kommande och sista gymnasieår.
.
.
.
1.Ska jag flytta hem till västerbotten och Umeå efter att jag faktiskt har varit borta i två år?
.
.
.
Pros;
Skulle vara skönt att kunna träffa min familj oftare
.
Kunna köra bil
.
Kunna få stöd och hjälp från mamma & pappa
.
Gosa med Odessa (min hund)
.
Ta studenten i Umeå sägs vara underbart
.
Cons;
.
Umeå känns litet när man har bott i Usa ett år och sedan Paris ett år
.
Alla mina kompisar har tagit studenten och flyttar säkert iväg från mig
.
Jag vet inte var jag skulle bo? Jag har ingen lägenhet och förlåt pappa men jag vill inte bo
hemma i Vindeln och pendla tre timmar om dagen.
.
Svårt att komma in i en klass som har känt varandra i två år.
.
Har jag mycket att komma tillbaka till fortfarande?
.
Jag kan inte läsa mer franska på den nivån jag befinner mig på om jag inte söker in på universitetet
.
.
.
2. Stanna i Paris ett år till
.
Pros;
.
Får en riktigt bra franska
.
Paris är underbart!
.
Hög nivå på majoriteten av undervisningen
.
Cons;
.
Jag vet ännu igen inte var jag skulle bo
.
Jobbigt att bo i en värdfamilj
.
Mycket plugg
.
Kan inte läsa tillräckligt med engelska som jag vill
.
.
.
3. Flytta till Stockholm
.
Pros;
.
Bra udervisning
.
Jag älskar stockholm
.
Jag har någonstans att bo...eh tror jag?
.
Jag har massor med fina vänner där som kommer att ta studenten samtidigt som jag!
.
Ta studenten i Sthlm skulle vara häftigt
.
Närmare hem till Vindeln än vad det är från Paris
.
Jag kan studera vidare på min franska
.
Cons;
.
Måste söka nytt gymnasie
.
Börja om och flytta till ett nytt ställe IGEN
.
Skulle då bo helt själv
.
Svårt att komma in i en klass som har känt varandra i två år.
.
.
.
ÅH! Vad ska jag göra med mitt liv?
Detta är nackdelen med att resa runt så mycket,
man tappar sina rötter och det blir alldeles för lätt att flytta runt.
.
.
Visserligen så har jag insett att min gymnasietid är en väldigt liten del av mitt liv...men ändå...Många jobbiga val har jag framför mig innan jag kommer helskinnad ur detta.
.
Vid jul måste jag bestämma mig...
.
.
Dags att komma hem?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag tycker att det hade varit kul om du va nära mig nästa år så att vi kan ses mer. :D Dock vet jag inte själv vart jag kommer att befinna mig! :P



Jag tror att när du vet vad du vill ha ut av nästa år kommer du också inse vad som är bäst för dig och då vet du vart du ska va! :) Lita på magen och fokusera inte så mycket på vad alla andra tycker!



Jätte kul att du kommer hem nu på lovet iaf!!! :D He je lite tomt hänna å vi sakna du nå se vanvetit! ;P



Kramar!

2009-10-11 @ 02:49:04
Postat av: ellen

Det är svåra beslut framför dig, men det löser sig :) Jag tror det blir bra vad du än väljer Caroline.

Jag saknar dig!

2009-10-11 @ 10:44:51
URL: http://ellenikarusellen.blogg.se/
Postat av: MN Mom

Just remember - that you will always have a home here no matter what you decide. Missing terribly!

2009-10-11 @ 20:10:56
Postat av: yourbestfriendchelseymissesyou

4th option



come back to the U.S.



cons



you would be far away from your family



you might have to see cody



pros



your best friend is here and misses you so much



it would make her very happy



everyone loves you over here and really wants to see you



you can go to school in the states...land of the free home of the brave



you know you miss me too and want to see me desperately



you know you miss american food



we can buy another fish



applebees dates! i think so!



american shopping!! i really think so!!



if you dont know what you want to do yet ill quit college and we can travel the country (the u.s. that is!!!)



your best friend is here and misses you

(Oh did i say that already??!!)



and so many more ect. ect. ect........!!!!!!!!



please consider my very wise, unbaised advice!!



<3 you much



2009-11-03 @ 04:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0