Okej, ni har rätt!

Im gonna pull myself together!
Kul att se att det finns intresse btw! Det uppskattar jag.
Så nu ska jag bli bättre på att uppdatera från fransmännens Paris!
.
.
.
Jag kan ju börja med att berätta att den här veckan är en vecka fylld av mindervärdeskomplex eftersom det är Fashion week här i Paris och alla ursnygga modeller, designers & allmänt snuskigt rika människor spatserar runt på gatorna med sina långa slanka ben som sträcker sig flera meter långt och kroppar under 45 kg och med kläder som jag inte ens har råd att titta på. MEN det är väl ingen hemlighet att det trots allt är extremt roande att spana in just sånna människor och förundras över vilket liv de kan tänkas leva. På tal om kläder som jag inte ens  har råd att titta på!
.
Jo, i helgen så var det Nuit blanc (kulturnatta) här i Paris så allting var öppet hela natten och gatorna var fyllda med människor, hur som helst så var jag och några av mina fina stockholms vänner och kikade runt på olika affärer i Paris, visserligen i ett område som bara har märken av toppklass men ändå. Så till slut så såg vi en affär som tycktes vara väldigt populär eftersom den var helt packad med människor, så vi gick in och affären var inget speciellt i sig den hade en hel del balla design grejer och lite nytänkande kläder. Så när vi kollar runt där i affären så ser jag en sliten kavaj men när jag av bara ren nyfikenhet kollar strött på prislappen så ser jag att den kostar ca 50 000 kr! Jag förstår bara inte hur det finns människor som har råd att köpa en vanlig svart, lite sliten kavaj för 50 000 kr?! Det är ju bisarrt...
.
.
.
I övrigt så går livet rätt bra trots min enorma hög av skolarbete, den blir verkligen aldrig mindre heller. Jag stöter ständigt på unika kultur och språkkrockar. På tal om det så verkar det som att jag av någon anledning är ett offer för turister! Var eviga dag så är det någon turist som kommer fram till mig och undrar vilken väg de ska ta eller hur man ska åka med bussen eller tunnelbanan. Grymt kul (och något chockande) att de uppenbarligen tycker att det ser ut som jag har koll på läget men allting krossas ju varje gång eftersom jag på en extremt knagglig franska får förklara att jag också är en turist här och inte vet riktigt vart allt ligger. Nå väl
.
.
.
Jag har faktiskt bestämt mig att komma hem om tre veckor! Nu blev nu glada va? Jag resonerade nämligen så här att jag faktiskt redan nu har spenderat mer tid i Paris än vad jag har gjort hemma i vindeln på över ett år + att det är absurt hur min relation mellan jag och min familj är genom skype. Nä, nu är det dags att åka hem en vecka och njuta av mammas mat + att jag ska fylla min väska med massa smått och gott som jag saknar hör nere i Paris.
.
.
.
.
Jag vill själv tycka att min klädstil har blivit lite franskt influerat
men det kanske bara är något jag vill inbilla mig =)
.
.
.
.
Mitt nya halsband från Marc Jacobs är bara så ballt!!
.
.
.
That's that for tonite ladys & lads but ill be sure to keep u guys up to date this time, promise!
.
.
.
Bisous!

Kommentarer
Postat av: v

äntligen uppdatering!

Vad KUL att du kommer hem på lovet. För en gångs skull är jag också hemma på ett lov. Vi ses!

KRAM

2009-10-08 @ 00:03:03
URL: http://wickywonka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0