oui, oui

Tänkte bara säga att ni där hemma som klagar över era scheman vet inte vad ni snackar om, själv har jag vissa skoldagar som sträcker sig mellan 08.10-19.00, den ni! Franska skolsystemet är inte att leka med!
Min dag började verkligen inte bra... hade egentligen planerat att duscha på morgonen innan jag skulle åka till skolan men där på morgonen när min mobil irriterande piper så var det mycket mer lockande att snooza, jag som många andra ligger halvsovandes och argumenterar med mig själv på morgonen "men jag behöver ändå inte duscha... mitt hår är ju inte sååå smutsigt", "jag hinner ändå" om jag bara struntar i att fixa håret idag så hinner jag" osv. När jag tillslut klev upp fanns det inte mycket tid kvar, så jag fick bara rusa ut och sno åt mig en bit baugett bröd "on the go" så jag sprang längs gatorna med en baugett i ena handen och min väska i andra...Kände mig ganska fransk faktiskt, haha.
När jag lite halv grinig kom fram till skolan så meddelar lärarna (såklart) att nu ska vi ha skolfoto!...Jag var mindre nöjd.
Jaa som ni kanske förstår så kommer mitt år studie-mässigt vara ganska tufft men det överlever jag nog det med.
"När vi tror att vi är tillbaka där vi började har vi tagit stora steg därifrån."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0