Spending all your money, ain't it funny how time goes by?

She's leaving for no reason and you are wondering why?
.
Do you wonder where it starts, where it ends?
.
For leaving town alive..
.
.
.
.
Åh vad det är skönt att ha nytvättade kläder!
Ni som fortfarande har andra som gör eran tvätt kan skatta er lyckliga för det är mer jobb än vad man tror, speciellt här då man måste sätta upp en liten hängare i badkaret och där hänga upp kläderna så de kan torka. Men nu har jag äntligen rena strumpor igen! =)
.
På tal om vuxenpoäng!
.
Jag har samlat på mig så många poäng på senaste tiden att jag nästa blir orolig.
.
1. Körkort (har inget på frankrike att göra men ändå!)
.
2. När jag lägger in nya telefon nummer i mobil lägger jag in för och efternamn
.
3. Jag tvättar själv
.
4. Viker min tvätt(!)
.
5. Bäddar min säng varje morgon (har aldrig hänt förut i hela mitt liv!)
.
6. Viker ihop kläderna när jag har använd dem och lägger tillbaka dem i garderoben, låter de alltså inte ligga kvar på golvet.
.
7. Kliver upp 15 minuter tidigare på morgonen så jag har tid att gå på ett Cafe och dricka kaffe
.
8. Har mitt smink organiserat och allt ligger i lådorna.
.
9. Jag gör mina matte läxor frivilligt
.
10. Jag diskar efter mig
.
ja listan bara fortsätter!
.
Men det är lite roligt just det där att jag kliver upp tidigt på morgonen för att ta en kaffe. Det roliga är nämligen att här i Frankrike så ställer man sig på morgonen vid baren (som om man ska beställa in en öl eller något) och dricker sitt kaffe, alltså alla står med armbågarna på bardisken och kaffe i andra handen + att de dricker vatten i vinglas till det här också. Väldigt rolig syn + att en gubbe faktiskt kom in 07.00 på morgonen och beställde in en öl istället för en kaffe. Ingen reagerade men det ger mig som svensk helt andra vibbar än om man tar en kaffe iaf..
.
.
.
"Allt skapas två gånger, först i fantasin och sedan i verkligheten"

Kommentarer
Postat av: nedia

hej!

jag måste bara få fråga vilka du åker med? sts, ef, privat? :) funderar nämligen själv på ett utbytesår i frankrike!

2009-09-15 @ 23:06:40
URL: http://nediachebaane.devote.se
Postat av: Caroine herself

Det här är inte ett utbytesår. Utan jag tar ett vanligt gymnasieår på en svenskskola i Paris. Det du måste gör för att komma in här är helt enkelt att söka på svenska skolan i paris och se om du tar dig in.

2009-09-16 @ 09:06:45
Postat av: Lovisa

Haha bra Carro med vuxenpoäng! Men kaffet tycker ja att du kan skippa! :P



Saknar dig! Vet du när du kommer hem nästa gång?

2009-09-17 @ 14:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0