I want more

"Högskoleprovet ger rum den 10 april
08.30-16.00 Cirka 7 timmar och 30 minuter
Antal uppgifter 122"
.
.
.
Min lördag kommer bli fantastiskt rolig! Wish me luck guys
.
.
Igår var vi på SSP och vandrade runt på Paris gator och spanade in de lyxigaste affärerna ni kan tänka er. Vi arbetar nämligen för närvarande med lyxindustrin och dess uppkomst/bakgrund. Väldigt intressant att få en förståelse varför designen på ex. Louis Vuitton, Chanel, Dior, Cloette etc. ser ut som den gör.
.
.
Förutom det så lärde min värdpappa mig att äta äpplen här om dagen. Jag kände hur tiden spolades tillbaks 12 år i mitt liv och mina föräldrar skulle lära mig äta "ordentligt". Ja eller saken är ju att fransmän äter äpplen med kniv och skär bitar i handen. Eftersom jag av tidigare erfarenheter vet att jag inte riktigt behärskar detta moment i den franska kulturen så brukar jag helt enkelt undvika "frukt-ätar delen av middagen" men den gången slapp jag inte undan. Efter att pappan då åt upp sitt äpple på 30 sekunder så satt jag givetvis kvar och kämpade med att skära det där äpplet i handen. Det dröjde inte länge innan han tog mitt äpple och sa "men Caroline, kan du inte skära ett äpple?" sedan skar han upp den i bitar åt mig på min tallrik och försökte demonstrativt visa hur man ska göra.
.
Det måste varit länge sedan som man fick ett äpple uppskuret av en vuxen människa i båtbitar och utan skal.
Självklart vill han äta äpplen med mig varje dag nu...
.
.
.
Nej, nu har jag ett prov att skriva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0