J'm'en fous

Jag ska gå och lägga mig precis.
Jag har faktiskt för första gången på länge pluggat bra i kväll. Skönt faktiskt!
Precis som Mathilde K-falk sa i sin blogg så finns uttrycket "Killer heels" men det vi har framför oss är en "Killer Week" dvs. Mycket plugg att se fram emot.
.
Det där med att fransmän ska vara så fruktansvärt artiga och "gentlemens" hela tiden straffar sig sannerligen för mig ständigt! Jag som svenska flicka är inte van vid att det ska fjäskas med "madame" och smicker hela tiden.
Jag blir helt förvirrad! Mina senaste exempel är;
.
1. då min värdbror hade en vän här och han skulle både servera och hälla upp vin till mig. Jag hann inte riktigt förstå att han bara ville vara trevlig så jag sa något i stil med "Nä, men sluta jag kan faktiskt servera själv" han blev chockad kan man minst sagt säga....(jag ångrade mig sen)
2. Idag på bussen skulle jag skynda mig in samtidigt som en äldre man vilket resulterade i att båda dumt stod och sa "näää, men gå du först" lite för länge för att de ska vara okej. Sedan tappade jag ut alla mina mynt i halva bussen så alla fick engagera sig i att "hjälpa den blonda flickan" sedan då jag lyckades göra samma sak en gång till fnös en gubbe till mig " Men Madame stäng din plånbok!"
.
Underbart
.
.
.
Solen skiner!
(20+ grader)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0