coldplay - the scientist

Knäck är inte min grej!!


Okej, igår så åkte jag då alltså hem till min välkomst familj eftersom de hade frågat om jag kunde berätta om den svenska julen på lördag inför typ 80 pers. (!) så jag tänkte hur som helst baka knäck till dem så de fick smaka på lite traditionellt svenskt julgodis. Man kan säga som så att det inte blev så lyckat alls....

1. Jag brände knäcken
2. Jag brände mitt finger 
3. Knäcken lossnade inte från grytan
4. Jag fick en blåsa
5. Det stank

Slutsats; Jag kommer aldrig mer att baka knäck om inte mamma eller Matilda finns i närheten till min räddning.


Men vi gjorde efter de ännu ett försök men den gången med kola vilket gick mycket bättre, jag rörde konstant som en galning så det brändes inget där...sedan att smeten fastnade i bakplåtspappret är en annan historia...


I övrigt är allt helt okej jag ä mer i en " stå ut" period jag bara låter dagarna gå helt enkelt...Bara flyter igenom dagarna.






Älskar er


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen att du inte bjöd på den där knäcken ;) haha va hade dom då trodd om oss svenskar ;) haha saknar dig kom hem!

2008-12-11 @ 20:47:40
Postat av: Lovisa

Haha typiskt me knäcken där! ;)

2008-12-12 @ 09:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0