Tiger lou - Hey lover

Halloween kommer närmre!

Jag har totalt glömt bort att berätta att jag har fått en liten kisse! Min "mamma" gav mig en liten kattunge för typ en månad sedan. Jag döpte henne till allas förfäran "kärlek" men hennes namn uttals här "tjaarlick" eller "tjälick", hennes namn är alltså mer än svårt för dem att uttala så mer parten av gångerna de ropar efter henne så heter hon "Freakin kitty come here!" Hon är super söt men också så fruktansvärt irriterade, hon är så kär i mig att hon måste vara som en svans efter mig ständigt och jämt(!).

Wow det är så mycket som händer att jag knappt vet vart jag ska börja(!) Tjejen som bodde här tidigare (Christy) har flyttat ut pga. att hon startade drama här i huset, så nu är det bara jag, Britt & Bry som bor här. Fast huset tycks vara fullt med folk  hela tiden ändå. Britt har varit och opererat sig idag (tagit bort sina halsmandlar) så jag ska nog pyssla om henne när hon kommer hem..

Vad mer händer här i mitt amerikanska liv(?) Jag umgås med alla mina vänner mest hela tiden, går ut på dessa typiska amerikanska dejter (grymt praktiskt jag får gratis mat hela tiden), jag går på fotbollsmatcher, cheerledaing, tumbeling (gymnastik), bonfires och allt annat som vi tycks hitta på. Skolan finns där men prioriterings listan här bland mig och alla mina vänner här är utan tvivel

1. SPORT
2. Vänner
3. Engagera sig i olika klubbar
4. Jobba (inte jag då)
5. Äta
6. Sova
7. Duscha
8. 
9.
10.
11.
12.
13.
14
15. ... Skolan

Även fast jag aldrig pluggar så tuffar skolan på riktigt bra för mig, jag fick en förfrågan så sent som förra veckan om jag inte kunde gå med i en marknadsförings klubb. Det är ett fåtal elever som blir "utsedda" att vara med i den här klubben om man utmärker sig med något speciellt, ex. datorer, matte, enrtrepenörskap, interview skills. Vi ska hur som helst jobba ihop någon typ av redovisning som vi sedan ska åka iväg och tävla med, för i Indianapolis och om vi tar oss vidare så åker vi till Texas(!) min lärare vill att jag ska ha hand om "interview skills"  Det känns spännande och roligt

Vad mer..  Jo! Halloween närmare sig och vi är alla "totaly excited" jag ska gå som en sjuksyster (haha kliché jag vet) Det kommer iaf att vara sjukt amerikanskt och roligt!


Nej, nu ska jag åka och hyra "the strangers" (en skräckfilm, nu så här vid halloween)


Älskar er!






 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja slår vad om att du kommer vinna den där tävlingen! :P Sjukt söt kisse föresten! Men lämmnar du den då du far hem?

2008-10-22 @ 22:04:56
Postat av: Josef

Katter är coola! Hoppas du ger den uttrymme att jaga också. :-)



Har f.ö. en poll på min blogg som du kan kolla in om du vill.

2008-10-23 @ 13:33:49
URL: http://zildjian.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0