Topp 10 av de bästa dagarna i mitt liv



Yihaaa

Igår hade jag en helt underbar dag! Vi (De jag rider hos) lastade hästarna och körde till ett reservat i närheten. Man får ju nämligen inte rida vart man vill här i USA eftersom de inte har allemansrätten. Det var helt underbart vackert och till min stora förvåning så såg vi över 14 rådjur och vi var dessutom riktigt nära dem! Jätte häftigt! Vi såg även vilda kalkoner, jag hade ingen aning om att de var så fruktansvärt enorma och dessutom fula. 

Jag måste säga det att man har verkligen inte upplevt någonting inom riding förrän man har prövat västern ridning (cowboys style). Det är inga problem, regler eller andra fånigheter som vi så gärna använder oss av i engelsk ridstil. Båda stilarna har förvisso sin charm men det här är som att vara ett med hästen du kommunicerar med hästen på ett helt nytt sätt. Hästen vill arbeta och (jag kanske har haft tur men) aldrig att den är sur och slår bak öronen. Nej, jag rekommenderar er verkligen starkt att prova på detta. Det är dessutom för alla! Det är lättsamt och eftersom det är cowboy känsla över det hela så är det till och med lite häftigt för killar att göra också.

Go For It People







Danny är redo att gå


Floood


Ser du rådjuret?


Vi var lite trötta i slutet



Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt Caroline Det är bara att testa Västern nästa gång vi far ut ut och rider, låter helhäftigt att få fara i väg på detta sätt. Vi är i Hemavan, hade kanonväder i går och har träffat många som hälsat till dig, fikade tillsammans med Familj. Fredrik / Rode på stora Gurkfjället i går och där var även Brunetten Caroline.

I dag har mamma träningsvärk efter all skoterkörning.



Have a great one.

2009-04-12 @ 08:02:40
Postat av: M

Så kul för dig att få rida i så vackra miljöer :)

Kan berätta att Vindeln inte är någon höjdare för tillfället, vädret är fint men det är rätt dött i övrigt plus att bästa sällskapet fortfarande är i us and a ;) Miss you as always XXX

2009-04-13 @ 17:48:31
Postat av: Caroline

Och hjälmen lilla fröken? hahah ;) saknade dig i fjällen! Inte samma sak i år! KOM HEM!

2009-04-13 @ 21:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0