Back in business

Jag vet, jag vet...Det har varit lite bloggande från min sida på sistone men jag har varit upptagen med allt från skolan, basketbollsmatcher, träbils race, ridning, shopping, gå på bio och allt vad det har varit att jag inte riktigt har tagit mig tid att blogga. Sedan blir det lite så att när man inte har bloggat på ett tag så vet man nästan inte var man ska börja för att det har hänt så mycket. 

Så därför tänker jag helt enkelt inte ge er någon djupare reflektion än några bilder från de senaste veckorna om vad jag har haft för mig för då skulle det här inlägget bli vansinnigt långt så låt oss helt enkelt gå efter uttrycket " carpe diem" vilket betyder; "fånga dagen".

Idag så åkte jag över till Brian & Sheryl de som äger hästarna som jag rider. Som vanligt var det väldigt skoj men också grymt utmanande. Numera så rider jag alla hans hästar (3 st) (+ en gammal häst på 30 år som jag dock inte rider) det är svårt men samtidigt kul. När jag och hästarna var "blöta i svett" så frågade Brian mig om jag ville följa med honom på en hästaktion som han skulle åka ut till idag. Visst tänkte jag, så jag drog med mig min kamera och hoppade in i hans pick-up. Jag har fortfarande inte lärt mig hur känsliga amerikanare är när det kommer till att snacka politik! Vi stannade nämligen vid en restaurang för att äta innan vi begav oss till auktionen och av någon genial anledning så började jag snacka politik och om att jag tycker att det är fel att Usa ska vara "världspolis"... Jag kände ganska snabbt att han blev mer än dålig på att ge mig respons mer än att muttra lite. Jag bytte effektivt ämne till något säkrare...dvs.. hästar. Sedan väl vid auktionen så kollade vi först på alla hästar i olika inhägnader (ca 100 hästar var där) sedan så fick vi in i ett rum där det fanns en läktare i trä och fullt med människor där alla bar en cowboy hatt och jag kan lämna det som så att jag kände mig lite...unik i mina svarta jeans istället för blåa... I mitten så fanns det en liten inhägnad halvcirkel där varje häst visades upp en och en i cirka 5 minuter. Det är helt galet! I den dära lilla inhägnaden så gör de som visar upp hästen helt galna saker de drar i hästens svans, sitter bak och fram och rider, tar av tränset och rider enart genom att ta på hästens sidor, de står på hästen, de kryper under hästen och allt vad bisarra saker de höll på med, bakom sitter en man som berättar hur gammal och liknande hästen är och sedan så börjar han göra massa konstiga ljud så som "rrrrabbalabba" blibblorriba", jag vet inte hur jag ska beskriva det! Brian sa att de gör de där ljuden för att få mer "action" i det hela...Bisarrt om ni frågar mig.. jag vågade knappt röra mig för bara genom att röra på handen lite så bjuder du på hästen. 


När det var klart så åkte vi hem och sedan åkte jag iväg igen för att handla.

Det var min dag



Min bror gjorde en träbil och jag följde med på en av hans tävlingar för detta



Min skola är rankad 3:a i delstaten Minnesota. Ingen förlust än så länge! 















Kommentarer
Postat av: Pappa

Härlig vecka, auktionen måste ha varit mycket annorlunda upplevelse, bra att du satt still och inte gjorde ett ytterligare inköp tillsammans med guldfisken. Blir du solo på balen eller får du ta en nödlösning.

Ha det så bra



Pappa

2009-02-08 @ 10:10:00
Postat av: Caroline

Haha va roligt att du får uppleva så konstiga saker! Som träbilsrace tex ;)

2009-02-08 @ 15:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0