Soulmate for everyone?


Wow vi har haft 5 dagars helg

Vi har inte haft någon skola på grund av att vägarna har varit isiga och här i usa så blir de helt paralyserad så vi har bara fått sitta hemma. Och på fredag börjar "spring break" ska bli jätte kul =)




Har ni någonsin tänkt på vilken hysteri det är över att hitta en respektive? Att vi har det så inpräntat i oss att om man inte har en pojk/flickvän så är man ensam. Nej, det är slut på det där för mig..visst, det vore väl jätte trevligt om jag kunde hitta en kille någonstans där ute som behandlar mig väl och som jag gillar, jag är ju bara 17/18 år så det är mycket möjligt att jag kan stötta på en trevlig kandidat när som helst men varför söka efter det? varför bli helt hysterisk och känna sig deprimerad för att man inte har en pojk/flickvän? Jag har bestämt mig för att det är slöseri med tid helt enkelt.

Jag har nämligen under mitt år här i Usa aldrig stötta på så många män/killar som har behandlat mig dåligt eller haft för avsikt att behandla mig illa. Varför ska jag stå ut med det? 

Det är faktiskt något som jag får tacka Indiana för, jag har fått en attityd och jag har lärt mig att ensam faktiskt är stark, inte alltid men jag behöver inte lita på någon annan för att överleva. 

Jag kan ju faktiskt ge er ett exempel på vad jag menar med att det inte är känslomässigt värt det. Det här är en historia som jag inte har berättat för någon tidigare (inte ens mina föräldrar) men här är en av alla mina historier från Usa;


Jag dejtade en kille som heter Cory, vi träffades genom en kompis och han var den första killen som jag gick ut på en dejt med. Jag var väldigt nervös inför alla gånger jag träffade honom eftersom jag inte riktigt visste vad som förväntades av mig när man gick ut på en dejt (vi dejtar ju som inte på samma sätt i Sverige). Vi gick hur som helst ut ganska ofta och spenderade mycket tid med varandra efter skolan. Det var trevligt och jag tyckte om honom, jag var helt övertygad om att han kände det samma för mig eftersom han alltid skickade söta sms eller skrev små söta meddelanden i min anteckningsbok som jag sedan hittade dagen efter i skolan.

Jätte sött...ända tills ett nummer jag aldrig sett förut ringer mig en kväll...Det visar sig vara hans x flickvän som berättar att "visst han dejtar mig, men efter varje dejt han var ute med mig så gick han hem till henne.....och låt oss bara säga spenderade natten där" Hon meddelar även att det är bäst för mig att jag slutar träffa honom för annars kommer hon att söka upp mig. Jaha tänker jag, så jag ringer upp Cory och berättar vad hans x hade sagt. Han nekade självklart allt och sa att hon bara var svartsjuk och att han inte hade träffat henne på evigheter. Jag till och med satt ner dagen efter med honom och frågade om han verkligen talade sanning. Naiva jag trodde självklart på hans oskuld. Det slutade med att x flickvännen ringde mig igen och då bjöd jag över henne till mitt hus för att prata, jag bjöd även över Cory....Det var en intressant kväll och tro mig han var mer än chockad och skamsen när han såg att hon var där. Han hade ljugit om allting...Han hade tittat mig i ögonen och ljugit.

Som sagt det här är bara en av mina många händelser mina vänner. Det finns mycket som jag aldrig har nämnt på bloggen men en dag så ska jag berätta allt för er, en dag.





Jag tänker inte jaga längre, jag tänker fånga dagen med eller utan en man i mitt liv.


Bara lite tankar från en blondin en onsdag kväll.




Kommentarer
Postat av: ellen

Jag är stolt över dig att du tog tag i det på det där sättet. Det var starkt. Tråkigt bara att han gjorde så mot dig.

Fin bild också :)

2009-03-12 @ 10:50:42
Postat av: Anonym

Tråkigt att läsa sådant, det är absolut inte så man ska bli behandlad.

Hoppas du inte behöver uppleva det igen :)

2009-03-12 @ 17:57:54
Postat av: Matilda

Du är så modig, riktigt bra gjort. Stå på dig mot alla som vill dig illa, vi Vikingar är starkare än de.



Tänker på dig ofta,

Vacker bild hjärtat!

2009-03-13 @ 20:10:56
URL: http://matilba.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej och hå

Elegant hanterat, ett effektivt sätt att reda ut situationen. ska bli kul och träffa dig!!





Ha det

2009-03-13 @ 23:06:58
Postat av: Lovisa

De va bra gjort carro! Det är alltid lika synd när folk man tror att man kan lita på gör sådana saker. Hehe lite snopet för han´...



Längtar tills du kommer hem!



puss & kram

2009-03-17 @ 10:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0