Faisons en sorte qu'il soit bien clair que...

Söndagar är sällan en bra dag...
Min dag har visserligen varit rätt skön då jag har gjort nästintill ingenting + att jag har studerat. Mamma kommer och hälsar på mig på torsdag! Känns verkligen jätte roligt + att jag får bo på hotell!
.
I helgen har jag bland annat försökt att baka bullar i ett franskt kök, det gick väl sådär. Ärligt talat var det nog de värsta kanelbullarna jag någonsin har smakat...utan att gå in på detaljer.
I fredags så fick jag racklette (vet inte riktigt hur det stavas men) vilket är en typisk fransk maträtt som går ut på att alla har varsin liten stekpanna som man lägger en bit fransk ost på.
Sedan lägger man pannan i en liten miniugn som står på bordet för att osten ska smälta. Till det så äter man potatis med olika typer av kött ex. parmaskinka osv. Och lite gott vitt vin till det! Jag tyckte det var jätte gott. Efter det så slog jag på stort och såg på film med min värdfamilj, vi såg på Inglorious Bastards dubbad (så klart) måste säga att jag är lite besviken på filmen då jag hade rätt så höga förväntningar på den.
.
.
.
Ibland känner jag mig lite kluven så här i fina Paris... Jag kan inte låta bli att längta hem samtidigt som jag inser att tiden jag lever i nu förmodligen kommer att vara den bästa i mitt liv. Jag mår verkligen så bra här och vi har så mycket roligt hela tiden. Visserligen kanske man inte ska tänka att det inte kommer att komma år i ens liv som är bättre. Det gäller väl att hela tiden försöka toppa föregående år. Det jag försöker komma fram till är att tiden verkligen går fort.
.
.
.
(Ludde XIV och PH står som fotografer)

Kommentarer
Postat av: Mr X

Sköna hälsningar från Seoul, Ät inte för mycket ost bara

2010-02-08 @ 15:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0