pour être plus précis

Jag har verkligen varit effektiv idag!
Jag var i skolan klockan 08.00 och då gick jag faktiskt till skolan, haft mina lektioner och var hemma vid 14.00, tog en kaffe med min värdpappa och pratade om livet (eller jaa han pratade och jag höll med) sedan gick jag till närmaste affär för att köpa ingredienser till att baka chokladbollar. Tog mig en timme(!) eftersom det inte finns någon som helst logik i det här landet(!?) 1. Ingen havregryn 2. Sockret var placerat vid mjölken och läsken 3. kokos fanns endast vid hyllan där mat från konstiga länder var 4. kakao var vid kakorna 5. inget vaniljsocker
.
Jag var i stor förvirring kort sagt. Sen promenerade jag hem och försökte förklara vad jag skulle baka och sedan har jag stått i köket och "gissat" på mängden av ingredienser eftersom de inte har några mått här. Det smakar kanske inte som chokladbollar och de är kanske inte jätte vackra men min värdfamilj vet ju ändå inte bättre (?)
.
Och nu pluggar jag till och med lite...Pjuuh har en redovisning i morgon som jag är lite orolig för. Inte för att jag ogillar redovisningar utan för att jag var den enda som var dum nog att ta på mig att göra redovisning och alla mina andra klasskamrater skriver en uppsats. Nåväl det går nog bra.
.
.
.
Oj nu är jag trött...har ju inte fått min powernap idag..hmm kanske borde sova lite?
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0