young folks

Jag vet att jag har pratat om mina tupplurar typ hundra gångar men(!)
det är verkligen det bästa som finns! Det är så skönt att få vila i några timmar och sedan
gå upp och plugga och vara pigg istället för att längta efter sängen och
plåga sig själv att jobba igenom tröttheten
.
.
.
Vill ni bli en del av min ångest? Åter igen för typ fjärde gången har jag ingen aning om vart jag ska studera nästa år? Jag har bestämt mig för att ge Umeå en sista chans och då till min stora glädje flytta till en egen lägenhet (jag har redan börjat fundera på design, möbler, färger osv.) Men problemet är vilken skola jag ska gå på?
.
Jag har då det självklara alternativet som är Minerva, den skolan där jag gick ettan. Men det är två år sedan nu och ärligt talat så trivdes jag inte så bra men fördelarna är att min kursplan passar in där plus att man får privilegium som ett gymkort och en bärbar dator.
.
Mitt andra alternativ är dragonskolan men där går det inte ihop med min kursplan men själva skolan verkar roligare och är dessutom större.
.
Bla bla bla bla bla... Jag kan fortsätta vela fram och tillbaks hur länge som helst. Jag måste nog bara bestämma mig och välja att se det positiva i mitt val. Trots allt så har jag lärt mig att ett år går väldigt snabbt.
.
.
.
.
Till alla er som vill åka till Paris antingen för att hälsa på mig eller bara semester!
.
.
.
Jag bor i Courbevoie vilket ligger relativt centralt men inte i själva kärnan av Paris. Helt perfekt eftersom man kommer bort från de stressiga gatorna och alla turister men samtidigt är jag bra 15 minuter med tåg/buss/metro från kärnan. Min adress är;
.
.
.
Mme et Mr Arnoux/ Caroline Jonsson
234 Boulevard saint Denis
92 400 Courbevoie
.
Om ni vill ha en rekommendation till ett hotell som är relativt billigt men
samtidigt centralt och i ett säkert område så kan jag rekommendera;
Hôtel de la felicité
43 Rue de la félicié
75017 Paris
.
Det kostar cirka 50 Euro/ natt beroende på vilket typ av boende ni vill ha.
Ska ni hälsa på mig så kan jag ge er lite förslag!
April över påsk dvs. 2:a till den 5:e
Maj den 13:e till den 16:e
Datumen spelar inte jätte stor roll men mitten av Mars, april och mitten
av maj kan ni komma med förslag så ska det nog
inte behöva vara några problem!
.
.
.
Ojoj nä nu har ni all info ni behöver!
Har ni några frågor får ni höra av er



Kommentarer
Postat av: ellen

Jag är rädd att det bara är du som kan välja vilken skola du vill gå på, kära vän :)



Vad bra med adress och rekommendation och allt ;)

2010-02-01 @ 19:04:42
URL: http://ellenikarusellen.blogg.se/
Postat av: philipz

carro det där är konst du får fan skriva att det är jag!

2010-02-01 @ 23:20:33
Postat av: Lovisa

Kul att du kanske stannar i Umeå! :D Som det ser ut nu är jag förmodligen kvar häruppe nästa termin så då kan du få hjälp med plugget...kanske..lite stöd iaf hehe! ;)

2010-02-02 @ 00:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0