Car/Puisque, que/qui/comme/dont

Lite snurrig av all fransk-grammatik, puhh..Jag har verkligen mycket att lära mig. Never ending story...
Annars är det bra, jag är klar med kursen religion nu! Känns väldigt skönt. Dock så tillkommer estetisk verksamhet istället men det blir förhoppningsvis bara mysigt!
.
.
.
Jag läste igenom min blogg igår och det följande hittade jag från nyår i fjol då jag just hade flyttat till Minnesota:
Mitt år 2008 har varit ett väldigt lärorikt år, ett kul år. Jag måste säga att jag faktiskt är riktigt stolt över mina prestationer som jag har gjort under 2008 och hur mycket jag har växt och mognat som person. Jag är inte ens i närheten av samma tjej som jag var 2007. Jag har ändrats mycket men det märker nog jag av mer än någon annan.

Planer för 2009? Avsluta mitt år här i USA på något vis, få en vassare engelska. Ha en underbar sommar med min familj & vänner, hitta på massor av roliga äventyr. Ta mitt körkort. Jag ska flytta till Paris och uppleva en annan kultur i ett år. Jag ska även studera som aldrig förr. Jag ska åka hem någon gång i månaden och över lov så att jag slipper sakna mina nära & kära så fruktansvärt mycket. För att klargöra för de som inte vet så är det inte ett till utbytesår jag ska göra utan det är en svensk privatskola i Paris som jag ska gå på alltså kommer jag att läsa samma ämnen som vem som helst som läser ett samhällsprogram. Fast jag kommer till och med att läsa fler ämnen. Det kommer att vara svårare och tyngre, men det fixar jag. Dubbelt så mycket franska men det är bara bra. Jag känner mig väldigt upprymd över tanken att ha tre olika språk flytande + att jag i framtiden funderar på att lägga till även tyska. Då kommer jag att ha en väldigt bred grund inför kommande universitet och yrke. Jag vill helt enkelt passa på att få så mycket erfarenhet som möjligt medan jag kan och har möjlighet.


.
.

Jag vill nog hävda att jag kan bocka av att jag klarade av alla mina mål för 2009. Imponerande.
.
.

Kommentarer
Postat av: David O

You go, girl!

2010-01-20 @ 12:57:41
Postat av: Anders

Vackert, även om du bar på många märkliga känslor då du skrev detta, sedan är det nog en utmaning att få franskan flytande men kämpa på

2010-01-20 @ 13:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0