"Skämtar du med mig"

Fransmän, fransmän, fransmän..Helt otroligt rolig kultur!
.
.
.
Den här veckan är det någon slags "tårt-ätar-vecka" i hyllning till "de tre visa männen". Så här går det till!
Den som är yngst i sällskapet måste sätta sig under bordet och då ropar de andra vid bordet samtidigt som de pekar på en tårtbit "Till vem?!" och då svarar personen under bordet exempelvis "till mamma" osv, osv.
.
Tårtan ser ut som/smakar som Winerbröd som man värmer i ugnen och sedan är det någon krämig marsipan i den. När alla har fått sin bit så äter man upp den och då hittar för eller senare någon en porslinsfigur i sin bit (som mandel i gröt) och får då ta på sig en guldkrona och bli kvällens drottning/kung. Efter det så ska denna välja ut sin respektive drottning/kung för kvällen och då ge bort sin krona till denne. Förvirrande? Det tyckte jag också.
.
Jag var självklart tvungen att sitt underbordet...
+ jag har "lekt" den leken 3 gånger och minsann aldrig
fått porslinsfiguren och inte tycker jag om marsipan heller!
.
.
.
En annan rolig grej med detta fina land är uttrycket "skämtar du med mig/ seriöst?" vilket man här illustrerar istället för att säga och då igenom att "peta" sig just under ögat. Svårt att förklara men ack så roligt det ser ut!
.
Tillåt mig illustrera för er (osminkad och vacker är jag också! mm)
.
"Seriööööst!??"

Kommentarer
Postat av: Stella, your wife

Thats my booooy

2010-01-08 @ 23:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0