en tid som brinner

En vinprovning senare är jag hemma igen :)
.
Det var jätte kul! Jag, Dag, Tolla & Philippa gick runt bland små montrar och provade viner och champagne från olika regioner av Frankrike och smaker. Det var dock svårt att passa in då man förtvivlat försökte se ut som att man faktiskt brydde sig om vad vinet luktade eller om det var torrt eller sött.
.
.
Vid en monter stod en äldre man som genast skulle få oss att prova alla viner han hade att bjuda på. Han insåg snabb att vi inte var fransyskor så han frågade var vi kom ifrån.
Konversationen utformade sig ungefär så här
.
Vin mannen- Så var kommer ni ifrån?
vi- Sverige
Vin mannen- Jaha! Schweiz!
vi- Nej, alltså S V E R I G E
Vin mannen- Ja! Jag vet! Schweiz!
Vi- Mmm Ja precis
Vin mannen (efter 30 sek)- Sååå vilken del av Schweiz kommer ni ifrån?
vi- Öhh alltså.. öhh norra delarna typ
Vin mannen- Jaha vid X (stads namn)
Vi- Öhh typ där ja
.
Där någonstans ursäktade vi oss och gick vidare...
.
.
.
För att vi sedan inte skulle överväldigas av alla dessa vuxenpoäng så gick vi och åt glass på Mc Donalds.
Efter det tog jag en promenad på en liten ö i Seine och läste " Mörkrets hjärta"
Paris är underbart!
.
.
.
Vi fick vinglas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0