He?

Jag har verkligen lärt mig mycket...
svenska av att vara i Paris
.
*Tydligen säger man inte "Jag och Hanna" fick jag förklarat när alla frågat om jag sa "Johanna?"
*Det heter heller inte "fara" utan "åka"...tydligen
*Säger man "he" är förvirringen total
*Sedan bor eller är man inte "på" utan "i" (Som uttalas "yyyy")
.
.
Och sedan när dessa "tal riktiga" människor ska ge sig på att härma min fina
dialekt så låter det mer som en "gnällig/påhittad" småländska.
.
Jag tror dock att jag allt mer börjar smälta in i allt detta "yyyy"
.
Jag har inte bestämt mig om det är bra eller dåligt ännu...
.
.
.
I höstas då alla var liiiite brunare och liiite snyggare
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0