så nära men ändå så långt borta

Tänk att jag som alltid har gillat välstekt kött nu sitter och njuter av kött som är stekt i ungefär två minuter dvs. ganska blodigt(!) (ursch vad äckligt det där lät). Jag fick anka idag, det var riktigt gott måste jag säga. Sen kom det som jag riktigt har börjat lära mig att älska, nämligen ostar! mmm vad gott det är.
.
.
Jag var nästan med i riktigt lång konversation idag... Ända tills jag råkade säga "vi ses i morgon" istället för "i morgon" För er som inte kan franska så är det faktiskt lätt hänt efter som det enda som skiljer är att man sätter ett "a" före ordet. Hur som helst blev jag utskrattad och där med dog det seriösa samtalet...*suck* Nå väl det kommer fler tillfällen.
.
.
.
Idag träffade jag min städerska för första gången... Hon känner nog att hon verkligen har träffat mig med tanke på att hon trevade in i mitt rum när jag stod där i bara underkläder. I ren chock så stod hon kvar och hasplade fram " ööööööh heeeeej, ska jag städa här??" Jag svarade att det vore snällt om hon kunde ge mig någon minut att klä på mig först samtidigt som jag försökte skyla mig själv. Känns som att vi verkligen klickade.
.
Undertbart!
.
.
.
Hmm jag bloggar alltid som mest när jag behöver plugga som bäst(?!)
(Dags att värma upp inför julrimmen)

Kommentarer
Postat av: ellen

Haha :) Bra Caroline!

Jag har köpt julklapp till dig :D

Ses vi på lördag, på bio? :)

2009-12-16 @ 13:15:18
URL: http://ellenikarusellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0