Don't hate me cause i'm beautiful


Choklad




Oj, så tiden rullar på snabbt. jag har det faktiskt riktigt kul här! Jag läser bara roliga och intressant ämnen jag valde Law (lagar), Senior Strategies (en klass som bara sista års elever kan ta), Foods (matlagning), Choir (kör), Psychology (psykologi), Business management (marknadsföring), Adv. Phy (avancerad idrott för sista års elever)

Skolan är kul med många nya vänner och andra aktiviteter att roa sig med, "I'm stayin bussy"
 

Åh, jag har glömt att berätta...Imorgon åker jag iväg på en liten skidresa över helgen det kommer att bli jätte kul :) Det är inte riktigt samma sak när jag inte har varken Linn eller Caroline med mig men jag ska nog lyckas åka lite snowboard iaf.

För övrigt så finns det en norsk utbytesstudent här på min skola, så jag stegade upp till honom och frågade om han skulle förstå mig om jag pratade svenska med honom, han sa att det skulle han..Så jag frågade lite misstänksamt på svenska "fattar du vad jag säger nu?" Han bara skrattade och sa att det gjorde han. Jag blev så upphetsad att jag inte visst vilket språk jag skulle prata. Det kändes så sjukt, jag har inte pratat svenska med någon i person på flera månader okej, visst jag har pratat via internet och telefon men det är inte riktigt samma sak. Det kändes hur som helst jätte knäppt men också sjukt kul :)


En sak som är en liten rolig skillnad och likhet mellan Indiana och Minnesota är att i Indiana så började alla så fort de såg mig sjunga Outkast sång - Roses, vilket är en hip hop sång om en tjej som heter Caroline men här ute i ingenstans börjar alla sjunga "Oh sweet Caroline" så fort de ser mig.... Det är något men amerikanare och sjunga när de ser mig antar jag..


På tal om Indiana... En sak av de många sakerna som jag lärde mig av att bo där är verkligen som Grynet skulle ha sagt "Ta ingen skit" Jag har aldrig varit den kaxiga tjejen som kan säga precis det hon vill om allt och alla. Visserligen är jag inte på den nivån men efter att ha bott på ett ställa där 90% var mörkhyade och hade alla tjejer hade en attityd som hette duga, jag var nästan rädd för vissa tjejer! De kunde garanterat säga tusen meningar innan jag ens kunde fundera ut en mening att ge respons med. Men jag har faktiskt fått med mig lite av det där, inte att vara taskig och kaxigt verbal. Mer bara att inte "ta någon skit". Numera så kommer jag att säga vad jag tycker och om jag tycker det är fel.




Här kan ni själva höra den stora skillnaden mellan de två låtarna;














Alla som vill skicka choklad eller annat till mig är välkomna att skicka det till

 Caroline Jonsson
 5081 SE 140th AV. 
Clara city MN 56 222 
USA

(Mamma känn dig uppmanad)

Kommentarer
Postat av: Liiin

Hear hear! Ska troligen till Hemavan på sportlovet, hur ska det gå?

Jag har ingen som åker i min takt.

Jag taggar för övrigt friskvårdsprov om 50 min, ska jag hälsa Tuva från dig? ;)

2009-01-23 @ 08:53:25
Postat av: Caroline ;)

Haha ja förstår att de va svårt utan oss ;) Hoppas att du klarade dig utan brutna ben i alla fall ;) Såg lite bilder därifrån på facebook! :D

2009-01-26 @ 17:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0