jag erkänner...

Stundens ögonblick har kommit...



Okej, jag trivs (wohoo fyrverkerier) eller för att vara precis, familjen är precis som jag trodde och är min motsatts... Jag behöver nog inte fördjupa mig i ämnet. Men annars så är det bra. Jag har hittat underbara vänner att umgås med.


Idag så var jag faktiskt och red! Grymt kul! Efter att jag hade tjatat och tjatat på den här familjen så övertalade jag dem att ringa sina vänner och fråga om de kunde behöva någon hjälp med sina hästar. Så jag åkte ut dit förra veckan bara för att presentera mig och nu idag så åkte jag ut dit i full mundering. Allt är helt nytt för mig trots att jag har ridit i fler år för nu är det blå jeans, cowboy boots, ingen hjälm, western sadel & träns som gäller inget tjafs med att rida hästen samlad och "på tygeln" här inte. Haha hur som helst så har de 3 unga hästar och en äldre herre som bara njuter av sina sista dagar där. Jag fick ansvaret för en häst vid namn Danny och jag kan meddela att västern ridning är väldigt annorlunda från engelsk ridstil till och med att sadla hästen är helt nytt. Så när jag väl var uppe på den stora quarter hästen så fick jag känna av hur det är att "styra" hästen genom att bara använda lite tryck på dess hals. Sedan red jag i någon timme. Jätte kul vi var en mycket bra matchning jag & Danny. Hur som helst så blev Brian (ägaren) mycket imponerad av min rid stil och hur jag kunde hantera hästarna så nu vill han att jag ska börja komma till honom och rida hans hästar. Sedan så bjöd hans fru in mig till deras hus för varm choklad... Jag tror de blev lite kära i mig. Nog för att jag anar att det mest är för att deras barn inte bor hemma längre så de tyckte nog att det var kul med en liten tonåring som springer runt på deras gård. Hur som helst så gav de mig riktiga cowboy boots! ni vet sådana bruna smala med klack i läder som man ser på västern filmer och massor med häst tidningar. + att de sa att de mer än gärna kan ta emot mig om jag någonsin skulle vilja sova över där. Och att om det inte vore för att jag nu kom till dem så hade de nog sålt några hästar. Wow jag gjorde verkligen ett bra intryck. Haha


Okej, nog med häst snacket nu. Sedan i kväll så hade jag en tjej kväll med 4 underbara flickor vi gick ut och åt på en fin kinesisk restaurang och sen köpte vi glass och hyrde filmer. Jätte trevligt var det. Känns så sjukt att alla mina kompisar här har egna bilar och kan komma och hämta mig. Jag har hittat några tjejer som jag tror att jag kan komma att bli riktigt nära vän med, vi har till och med pratat om hur sjukt kul vi skulle ha det om jag hade bott hos någon av dem. 


Och på måndag så ska jag och min kompis från i kväll kolla efter bal klänningar (jag är ju nu mera ledig på måndagar)



Nej nu måste jag sova

Älskar er!












Matilda. T jag är så glad för din skull nu när ditt liv känns bättre. Jag saknar dig så, men vi får helt enkelt "mötas på mitten" i sommar :)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Oj vad kul att läsa detta!! Det har inte varit enkelt att följa / kriga för dig på avstånd och att nu få känna att du "landat" hittat kompisar, hästar osv. vilken befrielse.

Läser din Blogg här i Paris resan har gått bra trots att vi hamnade här i stället för Amsterdam... Kan du gissa att det blev lite muntert i samband med incheckning och kan du tänka..vi har fått flyga som kungar så vi är nöjda. Fotade Hampus i liknade pos som den du hade en gång i tiden. Vi laddar nu för snö och kyla, faktum är att Paris har snö och -3 grader. OK nu borde det bli lite enklare att Skypa med dig.



Lev och må, många kramar från oss alla.





Pappa

2009-01-11 @ 14:22:58
Postat av: vickyvicky

VAD BRA CARRO!! =D

2009-01-11 @ 15:41:22
URL: http://wickywonka.blogg.se/
Postat av: Sarah

Åh, vad glad jag blir! Vad roligt det lät det där mad hästarna, nu kommer du att bli värsta westernridnings proffset. Jag saknar dig hur mycket som helst! Det känns så konsting att aldrig prata med dig längre och att bara läsa om vad som händer dig på internet...

2009-01-11 @ 19:16:18
Postat av: Brunetten!

Ååh va sköönt att allt är bra ;) Lyx att alltid bli hämtad ;)

2009-01-11 @ 21:31:46
Postat av: Ellen

ÅHHH, vad kul. vad bra. vad fint det låter. :) jag blir glad för din skull :)

2009-01-12 @ 13:24:49
Postat av: Lovisa

Va kul för dig!! :)

2009-01-13 @ 14:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0