Mankato

Nu är jag hemma igen efter att ha spenderat 3 dagar och 2 nätter i Mankato. Det var egentligen ett läger för alla EF studenter här i Minnesota och Idaho men jag hakade som på trots att jag reser med Explorica. Det var ca 80 studenter där och det bästa av allt var att ca 5 st var svenskar + en hel del norskar, helt underbart! Det är lite knasigt att trots att jag aldrig har sett de där människorna förut så blev vi bara efter några minuter galet tajta som om vi hade känt varandra i en evighet. Det var hur som helst jätte kul och annorlunda att få snacka svenska. Jag var liksom helt förvirrad, jag pratade engelska med svenskarna och svenska med de engelsk talande människorna.

Jag insåg även att norska är ett sjukt roligt språk. Vi svenskar kunde bara inte sluta härma dem. Det var som sagt riktigt skönt att få snacka svenska och prata om olika erfarenheter osv. Det visade sig även att en hel del av de svenska/ norska utbytesstudenterna bor i min närhet så vi bestämde att vi snart ska träffas igen.

Det var alltså en jätte lyckad helg.

Bilderna får tala för resten.





En härlig blandning av olika nationaliteter; Sverige New Zeeland, Norge, Tyskland

Mindre charmiga magdansöser











De hade inte ens något skydd för att förhindra att man kunde falla ner!
Höjd rädda Caroline gillade inte det alls!


När vi tyckte det var för kallt för att gå...





Järngänget

Vi träffade den nya chefen för hela EF och han råkade var en svensk. Sjukt kul...Jag nämnde dock inte att jag inte reste med Ef... Av någon anledning kändes det som om han var en kändis...







 


En kväll så var det "talang show" så vi svenskar sjöng vår nationalsång men då efter att vi är klara så kommer norskarna och vill vara lika coola som oss så de sjunger deras nationalsång. Vilka härmapor!





Sedan när jag väl var hemma igår var jag mer än trött eftersom jag enbart hade sovit några få lätträknade timmar. Men då ringde de som har hästarna som jag rider och frågade om jag inte ville rida, efter att ha funderat i ca 0,5 sekunder så sa jag självklart JA.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha ja de va väl inte direkt de vackraste jag har hört ;)

2009-01-26 @ 20:14:15
Postat av: Matilda

In på skype din skruttt! :D Loggar in varje dag för att se om du är inne, fy vad roligt ni verkar ha haft det!

Jag sitter och ler nu, är så himla glad för din skull Caroline!



<3

2009-01-27 @ 18:27:01
URL: http://matilba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0