Just a little bit stronger

Godmorgon
Ännu en dag i Paris att vakna upp till. Det här livet suger verkligen musten ur mig! Allting är så nytt... Om det är till det positiva eller negativa har jag ännu inte bestämt mig för. Men jag får kämpa på som jag alltid har gjort :)
Livet här går som inte att jämföra med det jag tidigare gjort i mitt liv. Men klarar jag ett år här så gör det bara mig ännu starkare.
Det är så komiskt jobbigt med franskan. Min nivå är väl ungefär att jag kan presentera mig själv och var jag bor osv. Men alla i min klass kan dra historien om sina liv..Idag ska vi skriva en uppsats om oss själva + att vi ska börja läsa en roman, hahaha och jag kan inte ens läsa en tidning på franska! Ja det kommer att gå skit dåligt helt enkelt men då kan jag ju bara bli bättre sedan, right?
Mina dagar ser ungefär ut så här;
Gå upp på morgonen med alla dess bestyr, hoppa på en extremt full buss och försöka hoppa av på rätt ställe, hoppa på en ännu mer full buss för att sedan hoppa av vid skolan och gå en promenad på 10 min fram till porten till skolan, lektioner fram till 12.30 lunch, lektioner till 17.00 (vanligast) Antingen gå och dricka en latte med några andra svenskar eller bara åka hem i de trånga bussarna för att plugga fram till halv 8 då jag hjälper till med middagen och sedan äter vi till typ 22.30 och efter det så slocknar jag på två röda när mitt huvud får ta i min sköna kudde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0