Omvänd psykologi; om jag försöker gå vilse kanske jag hittar?

Japp, jag går vilse hela tiden. Minst en gång om dagen faktiskt...Men jag har alltid hittat hem tillslut ändå :)
Det är ingen enkel lek att försöka hitta de man ska ha i en fransk affär kan jag lova! De översätter inte ett enda ord, så man går runt och gissar att man köper rätt sak liksom...Sjukt roligt.
Jag har massor med läxor som jag inte har någon lust att göra...yes.
men för att vara positiva så tycker jag att vi gör så här;
Att idag så ska du tänka på en situation som du tycker är obehaglig och se framför dig hur du klarar
av den galant.
Så idag när jag gick och funderade som jag gör som mest och bäst så tänkte jag för mig själv "vad behövs för att lyckas?"
Jag kom fram till att,
För att nå sina ambitioner behöver man
1. Våga se möjligheterna!
2. Ha disciplin i det du gör och ge inte upp!
3. Våga ta risker, alla risker är inte bra men ofta kan det var just den där risken som leder till framgång.
Om alla skulle följa de här stegen så skulle nog många fler uppnå sina mål & drömmar tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Liiin

Jag gillar din teori!

...Dock har jag alldeles för dålig självdisciplin för att faktiskt följa den.

Men du är ju iförsig ett levande bevis på att det fungerar :)

Btw, Du var så duktig som inte bangade ur håltagningen i örat ;)

P.S

2009-09-14 @ 18:20:27
Postat av: ellen

Haha, Caroline, om det är såna saker du går och tänker på när du försöker hitta hem så är det ju inte konstigt att du går vilse ;) Men annars är det en fin tanke/teori!

2009-09-15 @ 17:07:46
URL: http://ellenikarusellen.blogg.se/
Postat av: Matilda

I miss you my new, old friend :) är glad att allt verkar bra för dig!!!!

2009-09-15 @ 19:40:06
URL: http://matilba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0