There is nothing that can hold you back

"syftet med livet är ett liv med syfte"
Ganska intressant egentligen...Vad lever vi för? Vad lever du för?
Vad är meningen att kämpa vidare? Kärlek? En högre makt? En lust att lyckas med en karriär? Eller är vi för rädda för att fundera på vad vi lever för i skräck att inte hitta något?
Jag har självklart inga svar men tankegången är väldigt intressant tycker jag och hur vi alla miljoner individer på jorden har olika anledningar och funktioner att leva för. Hur vi alla är i så olika situationer och sammanhang...
Vi kan även tänka oss en annan frågeställning
"Om vi är vad vi har, och vad vi är har gått förlorat, Vilka är vi då?"
Är vi det vi har? Har som i materialistiska saker eller har som personligheter? Vad har vi att erbjuda resten av världen? Vad kan jag Caroline erbjuda för att jag ska få ett syfte, enligt många så har nog alla redan ett syfte...Är det något vi bygger upp själva genom våra många val i våra liv?
Tankar från Paris flickan

Kommentarer
Postat av: vicky

Hej!

plugga inte ihjal dig carro!

Det verkar som att du har det bra. Hoppas vi kan skriva pa msn nan dag.

saknar dig! Stor KRAM!

Gillar dina inspirerande citat och tankar, keep them coming! :)

2009-09-13 @ 00:46:30
URL: http://wickywonka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0